به گزارش بعدازظهر چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای، معاون حفاظت و بهره برداری این شرکت با اشاره به وضعیت منابع آبی و شرایط اقلیمی موجود، اظهار داشت: شرایط جوی در تمام نقاط جهان به هم ریخته و دلیل آن نیز گرم شدن کره زمین است که از جمله تاثیرات آن کاهش سالانه 1 میلی متری متوسط بارش در 50 سال گذشته بوده است.
به گفته یدالله ملکی، روند افت بارش ها با سرعت بیشتری در حال افزایش بوده و در بسیاری از استان ها از جمله استان قزوین تامین آب مورد نیاز در حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی و شرب را تحت تاثیر قرار داده است.
این مسئول اضافه کرد: محدودیت منابع آبی و استمرار خشکسالی در کشور، استان قزوین را نیز درگیر چالش جدی کرده و در حال حاضر نیز سیاست دولت تداوم توسعه و ساخت تاسیسات جدید آبی و سازه هایی مانند سد و شبکه نیست بلکه تلاش بیشتر در راستای ترویج مدیریت مصرف و صرفه جویی در سطح ملی و استانی است.
ملکی در ادامه با اشاره به برگزاری طرح داناب، تاکید کرد: این طرح همه ساله با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در سطح مدارس مقطع متوسطه اول استان برگزار و در سال گذشته نیز بیش از 54 هزار دانش آموز پایه هفتم، هشتم و نهم را تحت پوشش خود قرار داد.
وی اظهار داشت: حدود سه هزار طرح در رشته های نقاشی 962 اثر، مقاله 520، روزنامه دیواری 465، کاردستی 260، خطاطی 173، داستان نویسی 85، وبلاگ نویسی 27، بروشور 91، شعر 45 و عکاسی 237 اثر به دبیر خانه ارسال شد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قزوین نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات شرکت آب منطقه ای استان، در خصوص طرح ملی دانش آموزی نجات آب، گفت: تمامی کتاب های مربوط به تحصیلات متوسطه در تمام شاخه های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش موجود از گذشته تا به حال یک نگاه بسیار علمی با محوریت موضوع آب، محیط زیست و دیگر دغدغه و چالش هایی که تعادل سیستم را به هم ریخته، موجود بوده است.
توفیق محمدحسینی ادامه داد: وظیفه معلمان و دبیران در بخش های آموزشی، ترویجی و دیگر نهادها فرهنگ سازی بوده و بهترین ارگانی که می تواند با اشاعه فرهنگ و ایجاد موج در جامعه به فرهنگ سازی عمومی مردم کمک کند آموزش و پرورش است.
در پایان این مراسم 30 اثر از آثار رسیده به دبیرخانه مسابقات طرح داناب به عنوان طرح برتر در رشته های مختلف معرفی و از دانش آموزان طراح این آثار و از 10 معلم که بیشترین تلاش را در راستای ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب کشیده بودند با تقدیم لوح و اهداء جوایز ارزنده قدردانی بعمل آمد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.