در این مطلب به نقل از مدیرکل میراث فرهنگی قزوین آمده است: مرمت مسجد جامع از سال گذشته آغاز شد ولی از همان زمان با پدیده چرخش قطعی گنبد این بنا روبرو شدیم و متاسفانه فشاری که بر اثر این چرخش به ایوان جنوبی وارد شده بود؛ جدایی تویزه ‌های میان ایوان و گنبد خانه را سبب شده بود.
محمدعلی حضرتی با بیان اینکه این فاصله چنان زیاد بود که امکان فرو ریختن ایوان بسیار بود تصریح کرد: به منظور حفظ این بنا در گام اول سعی کردیم وضعیت موجود را تثبیت کنیم، از این رو با اقدام‌ های انجام شده توانستیم در گنبد و ایوان شرایط موجود را مهار کنیم و وضعیت گنبدی را کنترل کنیم.
وی اضافه کرد: پس از کنترل شرایط موجود گنبد مسجد جامع بر انجام طرح مرمتی آن در دستور کار قرار گرفت و برای این کار مشاور در نظر گرفته شد.
نشریه ولایت همچنین در این شماره پای خاطرات رنگ و رو رفته علی اصغر شعبان جولا قدیمی ترین کاسب کار محله باغ دبیر داشته است.
این نشریه تیتر اول خود را به سخنان مدیرکل سیاسی استانداری قزوین اختصاص داده که گفته است: راهبرد دشمن، سوق دادن مردم به دره ابهام است و برای مقابله با این هدف راهبردی عملیات روانی دشمن باید ساختارها و روش های مدیران تغییر یابد.
روزنامه ولایت به مدیرمسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمد حسن سلیمانی در قزوین منتشر می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.