به گزارش ایرنا،حمید پویا روز شنبه در نشست شورای حفاظت از آب که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: از هزار و 702 حلقه چاه غیر مجاز تنها 50 حلقه در شهرستان تاکستان باقی مانده است که به زودی برای انسداد آنها نیز اقدام می شود.
وی با بیان اینکه از هزار و 188 حلقه چاه فرم یک یا مجاز ، 217 حلقه حکم قطعی قضایی پلمپ داشتند، گفت: از این تعداد 78 حلقه چاه پر شد و 139 حلقه باقی مانده است.
پویا اضافه کرد: طبق گزارش های دریافتی تاکنون 20 مورد از چاه های مسدود شده برای رفع پلمپ اقدام کرده اند که حتما طبق دستور قضایی برای برخورد با آنها اقدام خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: نصب کنتور هوشمند با 50 میلیارد ریال اعتبار برای 2 هزار و 40 حقله چاه مجاز آغاز شده است که تاکنون از طرح تعادل بخشی منابع آبی استان 12 میلیارد ریال اعتبار در این زمینه تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: طی این سالها با مدیریت 2 هزار و 935 حلقه چاه 2 میلیون متر مکعب در منابع آبی استان صرفه جویی شده است و میزان افت منابع آبی استان از سال 93 به 90 سانت رسیده است.
این مسئول افزود:امسال به دلیل خشکسالی، نوع توزیع بارندگی و همچنین کاهش میزان تخصیص آب از سد طالقان افزایش میزان افت منابع آبی استان را شاهد بوده ایم.
پویا با بیان اینکه چاه های فرم یک بیشترین برداشت را از منابع آبی دارند افزود: با انسداد این چاه ها حدود 270 میلیون متر مکعب صرفه جویی در منابع آبی استان صورت خواهد گرفت.
این مسئول با اشاره به تکمیل سدهای استان ادامه داد: سد نهب حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان سال در صورت تزریق اعتبارات برای آبگیری این سد اقدام کنیم.
وی گفت: سد بالاخانلو نیز در بویین زهرا هم اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.