به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در نشست شورای حفاظت از آب که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: در صورتی که مردم نسبت به خطرکم آبی توجیه شوند می توانیم قدم های بلندتری را برای کنترل مصارف آب در استان برداریم.
وی افزود: مشکل آب در استان جدی است و طبق شواهد سال آینده نیز وضع بهتری در این زمینه نخواهیم داشت.
استاندار خاطر نشان کرد: اگر الان مصرف آب را در استان کنترل نکنیم مردم در سالهای بعد با مشکلات جدی تری در این زمینه مواجه خواهند بود.
زاهدی یادآور شد: در مدیریت چاه های آب نیز تنها نباید به فکر منافع کوتاه مدت باشیم و باید به گونه ای اقدام کرد که دشت قزوین زنده مانده و نسل های آینده نیز از منافع آن برخودار شوند.
استاندار با اشاره به درخواست های کشاورزان برای بهره مندی بیشتر از چاه های کشاورزی افزود: اگر اجازه برداشت بدون اندازه از منابع آبی به همه مردم داده شود خیانت به نسل های آینده کشور است و موجب می شود قرن های آینده مسئولان فعلی را سرزنش کنند.
***برای انسداد چاه های آب از دانه درشت ها شروع شود
وی با اشاره به اقدام اداره آب منطقه ای برای انسداد چاه های مجاز و غیر مجاز گفت:برای انسداد چاه های فرم یک و پنج باید طبق قانون اقدام شود و در این زمینه دانه درشت های در اولویت قرار گیرند.
این مسئول با بیان اینکه برداشت های آب از بالادست سدهای بالاخانلو و نهب یکی از مشکلات بهره برداری از این طرح ها است، ادامه داد: باید در این خصوص یک نامه به وزیر نیرو نوشته شود تا تکلیف استان و پروژه های در حال تکمل ما در این زمینه مشخص شود.
وی با اشاره به اقدام تهران برای انتقال آب از سد طالقان گفت: باید یک نامه مفصل نیز در این رابطه به وزیر نیرو نوشته شود که تکلیف قزوین برای تامین آب شرب مورد نیازش چیست؟
زاهدی یادآور شد:باید برای مصرف بهینه آب نسبت به اصلاح الگوی کشت و اولویت قراردادن پسآب برای مصارف صنعتی اقدام کرد و کاهش مصارف آبی نیز به جد در ادارات پیگیری شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.