محمدحسین برادران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایگاه انتقال خون قزوین در روز سه شنبه 27 شهریورماه از ساعت هشت تا 12شب، چهارشنبه 28 شهریورماه از ساعت 9 صبح تا 21 و در پنجشنبه 29 شهریورماه نیز از ساعت 9 صبح تا 21 در خدمت داوطلبان اهدای خون خواهند بود.
وی اضافه کرد: در پایگاه تاکستان نیز داوطلبان می توانند روز های سه شنبه و چهارشنبه 27 و 28 شهریورماه از ساعت های 9 تا 13 و 16 تا 22 و در روز پنجشنبه 29 شهریورماه از ساعت 9 تا 17 برای اهدای خون مراجعه کنند.
برادران ادامه داد: در سایر ایام این ماه نیز انتقال خون استان از ساعت هشت تا 20 در قزوین و هشت تا 13در تاکستان آماده پذیرش اهداکنندگان است.
وی همچنین گفت: با توجه به اینکه نیاز به خون دایمی و مستمر بوده و از سوی دیگر نیز خون و فراورده های خونی بیشتر از چند روز قابلیت ماندگاری ندارند با اجرای طرح نذر اهدای خون به دنبال ساماندهی اهداکنندگان هستیم تا شاهد تجمع بیش از حد در یک روز و خالی ماندن پایگاه ها از اهداکنندگان در روزهای دیگر نباشیم.
برادران از مردم خواست برای ادای نذر خود، اهدای خون را تنها به این 2 روز محدود نکرده و در یک دوره زمانی، از ماه محرم تا پایان ماه صفر این فریضه اخلاقی و انسانی را انجام و نذر خود را ادا کنند.
مدیرکل انتقال خون قزوین اظهار داشت: شهروندان نوع دوست می توانند با توجه به نیاز دائمی به فرآورده های خونی در طول سال، پایگاه های انتقال خون را با اهدای خون یاری کنند.
وی افزود: در تاسوعا و عاشورای سال گذشته یک هزار و 102 نفر برای اهدای خون در استان مراجعه کردند که 864 تن از آنان موفق به اهدا شدند.
اداره کل انتقال خون قزوین دارای 2 مرکزخونگیری در شهرهای قزوین و تاکستان است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.