به گزارش ایرنا، هرساله با وزیدن بوی ماه مهر حس خوب نوع دوستی و حمایت از دانش آموزان نیازمند، سراسر کشور را فرا می گیرد و انسان های آزاده و وارسته برای نیکی به دیگران از یکدیگر سبقت می جویند.
به راستی با فرا رسیدن ماه مهر زمان بازگشایی مدارس، چشم های گریان کودکان محروم، چشم به راه دستان نوازشگری است که همواره به بهانه ای، مهربانی خود را بین همنوع خود تقسیم می کنند.
جشن عاطفه ها یک حرکت نمادین است که طی آن اقشار مختلف جامعه برای دستگیری از همنوعان خود وارد عمل شده و به دور از خودپرستی و مال اندوزی، دانش آموزان نیازمند ایران را همچون فرزندان خود مورد اکرام قرار می دهند.
در استان قزوین نیز جشن عاطفه ها هر ساله به مناسبت بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور در 15شهریور ماه برگزار می شود تا در این جشن با جمع آوری کمک های مردمی دست دانش آموزان نیازمند و محروم گرفته شود.

*** آغاز به کار 2020 پایگاه جشن عاطفه ها در قزوین
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت فرا رسیدن بازگشایی مدارس و برای جمع آوری کمک های مردمی به دانش آموزان نیازمند 2 هزار و 20 پایگاه جشن عاطفه ها از امروز در سطح استان برپا شده است .
مجید مومنی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها فرصتی برای مهرورزی و همدلی است، افزود: امسال جشن عاطفه‌ها با شعار مهر بسته به مهر شما در 2 مرحله 15 و 16 شهریور ماه در سطح پایگاه های اصلی کمیته امداد و میعادگاه های نماز جمعه استان برگزار شده است .
وی اظهار داشت: هچنین مرحله دوم در قالب جشن نیکوکاری در 11 مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس در سطح مدارس استان با توزیع 220 هزار پاکت های جمع آوری کمک های نقدی برپا می شود که میزان کمکهای جمع آوری شده برای دانش آموزان نیازمند همان مدرسه هزینه خواهد شد.
این مسئول هدف از برگزاری جشن های نیکوکاری و عاطفه ها را توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در سطح جامعه دانست و بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ انفاق، احسان و صدقه بین دانش آموزان از اهداف برگزاری جشن عاطفه ها توسط کمیته امداد است .

*** پیش بینی کمک 40 میلیاردی در جشن عاطفه های امسال
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: در جشن عاطفه های سال گذشته 17 میلیارد و 700 میلیون ریال کمک های جمع آوری شده سطح استان به دانش آموزان نیازمند اهدا شد و پیش بینی می شود در جشن عاطفه های امسال نیز 39 میلیارد و 500 میلیون ریال به صورت نقدی و غیر نقدی جمع آوری شود.
فرزاد فرهادی افزود: در حال حاضر سه هزار و 148 دانش آموز و 400 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین هستند که به هر دانش آموز 2 میلیون ریال بابت هزینه لوازم التحریر و 2 میلیون ریال بابت هزینه ثبت نام و البسه پرداخت می شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: با توجه به ضرورت آماده سازی زمینه تحصیلی فرزندان مددجو، کمک‌های جمع ‌آوری ‌شده در مرحله اول جشن عاطفه ها، پیش از بازگشایی مدارس بین دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

*** استقبال مردم از جشن عاطفه ها ستودنی است
یکی از شهروندان قزوینی که در پایگاه جمع آوری کمکهای مردمی در جشن عاطفه ها حاضر شده است به خبرنگار ایرنا گفت: امسال جشن عاطفه ها در استان قزوین با شکوه خاصی در حال برگزاری است و مردم از پایگاه های جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی استقبال بسیار خوبی دارند.
فاطمه گودرزی افزود: با مشاهده جمعیت مشتاقی که برای کمک به نیازمندان در پایگاه های جشن عاطفه ها حاضر می شوند احساس غرور و شادی به همگان دست می دهد.
وی ادامه داد: به طور یقین شادی کودکان نیازمند موجب آرامش در زندگی انسان می شود و هر کس باید در حد توان خود در این جشن برای کمک رسانی به دیگران حضور یابد.

*** کمک به همنوعان یک وظیفه انسانی است
یکی دیگر از حاضران در پایگاه جشن عاطفه ها به خبرنگار ایرنا گفت : در دین اسلام کمک به همنوعان یک عبادت است و بزرگان و پیشینیان ما نیز همواره در شرایط سخت زندگی کمک به همنوعان را فراموش نکرده اند.
علی حسینی افزود: مردم ایران همواره در دوره های مختلف عشق و علاقه خود را به کمک و یاری از دیگران ثابت کرده اند و در این دوران سخت اقتصادی نیز دستگیری از نیازمندان را فراموش نمی کنند.
یک نوجوان 10 ساله نیز که در این مراسم حضور یافته بود با بیان اینکه مشارکت در امر خیرخواهانه را بسیار دوست دارد افزود: من دوست دارم لوازم التحریر و لباس هایی را که پدر و مادرم برای من تهیه می کنند میان هم کلاسی های نیازمند خود تقسیم کنم.
مجید علیپور گفت : جشن عاطفه ها بهانه ای برای هم نوع دوستی و مشارکت برای رفع نیازهای دانش آموزان جامعه است و باید کسانی که توانایی کمک دارند این فرصت را از دست ندهند.
7390*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.