بی بی عصمت سرفرازی روز یکشنبه و در حاشیه برگزاری نخستین رویداد استارت آپ روستایی کشور که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در حال برگزاری است به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مباحث مطرح در حوزه اقتصاد معیشتی آن است که محصولات تولیدی و خدمات ارایه شده باید متناسب با نیاز بازار باشد که برای انجام این کار مستلزم ایجاد یک سری از توانمندی ها هستیم.
وی ادامه داد: باور داریم که در حوزه اشتغال و توانمندسازی روستاها که متناسب با نیاز بازار بتوانند محصولات خود را ارایه دهند، کارهای زیربنایی مناسبی تاکنون صورت نگرفته است.
سرفرازی یادآور شد: امروز معتقدیم از یک سو شرکت های دانش بنیان و استارت آپ و از سوی دیگر شتاب دهنده ها و شرکت های پیشرو می توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند.
این مسئول، مشاوره و آموزش را در راستای توانمندسازی روستاییان مهم برشمرد و گفت: انجام چنین کارهایی بدون شک می تواند در ایجاد اشتغال روستایی و بهبود بهره وری چنین مناطقی کمک کند.
سرفرازی با بیان اینکه استارت آپ در آغاز راه بوده و ممکن در ادامه نیز با چالش هایی روبرو شود، تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای جهان این اتفاق افتاده و نتیجه خوب هم داده و ما هم باید امیدوار باشیم تا با توجه به فضای حاکم و نگاه مثبت دولت، در این راه موفق باشیم.
وی در ادامه، ایده هایی را که منجر به تجاری سازی شوند را مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست و گفت: مساله بسیار مهم این است که در حوزه استارت ایده باید با سرمایه گذاری دیده شود و به همین منظور در رویداد استارت آپ قزوین علاوه بر ایده پردازان، از سرمایه گذاران خصوصی نیز دعوت به عمل آمده تا به ایده هایی که امکان تجاری سازی برای آنها فراهم است، ورود پیدا کنند.
معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اضافه کرد: معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری نیز ضمن آنکه در راستای تسهیل در امر مجوزها و قوانین موجود تلاش می کند، کمک هایی نیز از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به ایده پردازان صورت می پذیرد.
نخستین رویداد کسب و کار آینده روستایی منطقه یک کشور (استارت آپ ویکند) با حضور استان های گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان و به میزانی قزوین با ارایه 150 طرح و ایده مربوط به امور روستاها در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی این شهر آغاز و تا 13 شهریورماه جاری نیز ادامه دارد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.