"تندروها" هیچ وقت نتوانستند به عقلانیت و فرصت شناسی شناخته شوند ! در مورد صلح حدیبیه به پیامبر رحمت (ص) اعتراض میکردند و در مورد صلح امام حسن (ع) به آن مظهر هدایت میگفتند: مذل المومنین!!

امروز ۲۶ ربیع الاول سالروز یک واقعه مهمی در تاریخ اسلام است . دقیقا ۱۴۰۵ سال پیش در چندین روزی صلح امام حسن (ع)‌ انجام شد.

این صلح را باید در منطق قرآن که فرمود : "الصلح خیر" (نساء/۱۲۸) معنا کرد و آن در ادامه صلح حدیبیه رسول الله (ص) است که توانست موجودیت اسلام و قرآن را حفظ کند و از خون مسلمین حراست و حفاظت کند.

در همین راستا "ولایتعهدی امام رضا(ع)" است. اشاعه و تحکیم مکتب شیعه در ایران و پرورش بهترین شخصیت های شیعه در ایران و نیز آشناشدنِ مسلمین با علوم رایجِ دنیای آن روز و سپس تکمیل آن مانند فلسفه و طب و هیئت و.. از برکات وجود ثامن الحجج (ع) در این آب و خاک است.

"تندروها" هیچ وقت نتوانستند به عقلانیت و فرصت شناسی شناخته شوند !

در مورد صلح حدیبیه به پیامبر رحمت (ص) اعتراض میکردند!! در حالیکه قرآن آن را "فتح مبین" معرفی کرد.

و در مورد صلح امام حسن (ع) به آن مظهر هدایت میگفتند: مذل المومنین!! در حالیکه برکات آن صلح برای شیعیان ، طبق فرمایش امام حسن (ع)؛ "همسان برکت خورشید بر زمین است و توانست جان و مال مسلمین را حفاظت کند."

بعد هم فرمود: "تکلیف انسان بر اساس اوامر الهی هر روز به گونه‌ای است که باید آن را مناسب انجام دهد." (ر.ک؛ الأخبار الطِّوال ص ۲۲۱)

در مورد ولایتعهدی حضرت رضا (ع) آیا میدانید "تندروها" نقشه قتل امام رضا (ع) را کشیدند و وارد عملیات هم شدند ولی شکست خوردند! (ر.ک؛ عیون اخبارالرضا،ج۲ص۱۶۱)

وا حسرتا ! اگر "فرصت شناسی" در اسلام و شیعه بیش از اینها مورد توجه بود ، وضع مسلمین چنین نبود!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.