آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی در پاسخ به استفتایی درباره برگزاری مراسم عزای حضرت سید الشهدا(ع) در ماه محرم در ایام کرونا، نظر خویش را بیان کردند.

به گزارش جماران؛ سوال و پاسخ معظم له به این شرح است:

سوال: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، وظیفه مؤمنین و ارادتمندان به ائمه معصومین علیهم السلام در ایام عزای محرم و نسبت به اقامه عزای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام چیست؟

پاسخ آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی: اقامه عزای اهل‌بیت عصمت علیهم السلام، خاصه حضرت سیدالشهدا (علیه افضل التحیة و الثناء) از شعائر الهی و أفضل قربات إلی الله و از اوجب واجبات و مایۀ حفظ و بقای تشیع و اسلام راستین عزیز است.

مردم عزیزمان با رعایت اموری که متخصصان برای جلوگیری از انتشار بیماری لازم می‌دانند، و اجتناب دقیق از انجام کارهایی که در آن، احتمال عُقلایی مبتلا کردن یا مبتلا شدن به این بیماری  وجود دارد، در اقامه باشکوه عزای آن حضرت و زنده نگه داشتن یاد و نام ایشان -به اَشکال و نحوه‌های مختلف- بکوشند و با تحصیل معرفت و اخلاص، موجبات رضایت حضرت ولیّ‌عصر (عجل‌الله‌فرجه‌الشریف) و بهره‌مندی از برکات فراوان توجه به ساحت حضرت اباعبدالله (علیه السلام) را فراهم آورند.

امید است که در ظل عنایات خداوند متعال و با توسل به حضرات معصومین (علیهم‌السلام) و تمسک به ایشان، مشکلات و گرفتاری‌های متعدد مردم برطرف گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.