امید است اندیشمندان و علماء و دولتمردان جهان اسلام ، با همفکری و همدلی، به نتایج مطلوب و راهکار مؤثر در تحقق و تضمین امنیت مراسم حج برسند.

آیت الله مبشر کاشانی از اساتید حوزه علمیه قم در پیامی به مناسبت فاجعه منا تاکید کرد: تضمین امنیت در اجرای آیین عظیم عبادی- سیاسی حج با تشکیل « شورای مدیریت جهان اسلام » به نمایندگی از تمام مسلمین جهان و با مشارکت تمام کشورهای اسلامی در مدیریت صحیح حرمین شریفین، امری است که ضرورت آن، روز به روز آشکارتر می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جماران، در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

قربانی شدن «ضیوف الرحمن»، حجاج مظلوم و بی گناه در فاجعه منی را که معلول خوی زشت و بی کفایتی و سوء تدبیر آل سعود در مدیریت مراسم حج می باشد، به عموم مسلمین جهان و به خصوص بازماندگان این عزیزان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای جانباختگان که به مقام و منزلت شهیدان فی سبیل الله رسیده اند، علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می نمایم.

با کشتار بیرحمانه مسلمانان یمن اعم از زنان و مردان،و کودکان مظلوم، و اکنون با تحقق این فاجعه عظیم در منی توسط عمال وهابی مسلک رژیم آل سعود، که در واقع عروسک های خیمه شب بازی صهیونیست و استکبار و مجریان اهداف پلید شیطان بزرگ و اسرائیل می باشند، نام «آل سعود» به «آل زیاد» و «آل مروان» پیوست و اوراق تاریخ اسلام و بشریت را سیاه نمود.

اکنون حکام عربستان سعودی، باید پاسخگوی اعتراضات مسلمین جهان، جهت شناسایی مقصرین این « شبه قتل عام» و مجازات عاملین آن باشند.

از سوی دیگر با توجه به این که، «امنیت» طریق و اماکنی که باید مناسک حج را در آن جا انجام داد، از « شرائط وجوب حج» است، تضمین امنیت در اجرای این آیین عظیم عبادی- سیاسی با تشکیل « شورای مدیریت جهان اسلام » به نمایندگی از تمام مسلمین جهان و با مشارکت تمام کشورهای اسلامی در مدیریت صحیح حرمین شریفین، امری است که ضرورت آن، روز به روز آشکارتر می گردد. امید است اندیشمندان و علماء و دولتمردان جهان اسلام ، با همفکری و همدلی، به نتایج مطلوب و راهکار مؤثر در تحقق و تضمین امنیت مراسم حج برسند.

قم المقدسه- خلیل مبشر کاشانی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.