یکی از شاگردان حضرت امام در خاطره‌ای نقل می‌کند:

اولین برخورد حضوری من با حضرت امام(س)، در نجف اشرف و در مسجد شیخ انصاری بود. تصوری که از امام در ذهن من درست شده بود، از جنبه صلابت و هیبت ظاهری آن بزرگوار بود، تا آن که به کلاس درس ایشان راه یافتم.

شاگردان، یکی پس از دیگری سؤالات خود را مطرح کردند و جواب شنیدند تا نوبت به من رسید. ابتدا مقداری با خجالت و اضطراب شروع به صحبت کردم. حضرت امام آن‌چنان با طراوت، نشاط ، تبسم و چهره نورانی و محبت با من روبرو شدند که به سرعت ذهنیت من از ایشان عوض شد و خود را دربرابر استادی مهربان و متواضع دیدم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران‌، شماره 546 هفته نامه دوست کودک منتشر شد و آنچه در بالا آمد بخشی از خاطره‌ای است که در بخش یاد دوست این شماره با عنوان «یک خاطره، هزار پند» از یکی از شاگردان امام نقل شده که به مهربانی و صلابت توامان شخصیت امام اشاره دارد :

در این شماره در آغاز بیژن شهرامی به معرفی خودروهای اسپورت دودر آلمانی و خودروهای سری SL، مرسدس بنز و همین طور خودروهای نیمه اسپورت و پورشه مربوط به دهه‌ی 60 تا 80 میلادی به همراه عکس‌های جذاب از آن‌ها پرداخته است و در باره‌ی ویژگی‌های خاص هریک برای مخاطبان دوست کودکان توضیح داده است.

مصاحبه‌ی این هفته‌ی امیر محمد لاجورد،با عنوان «علم خوردنی‌ها» درباره علوم تغذیه با زهرا اخوان عطار، کارشناس تغذیه و کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه است که محور اصلی این گفت وگو، چگونگی استفاده از مواد غذایی است. این متن قسمت دوم مصاحبه‌ای است که بخش اول آن در شماره‌ی گذشته منتشر شده است.

روی جلد هر شماره از دوست کودکان به یک بازی اختصاص می‌یابد که علاوه بر تزئین مجله حاوی نکته‌های فرهنگی و آموزشی است و «نادیا علاء» طراحی آنها را برعهده دارد. روی جلد این شماره از دوست کودکان «بازی شباهت‌ها‌» نام دارد و تصویر یک فروشگاه اسبا‌ب‌بازی را می‌بینیم و پشت جلد هم یک عتیقه‌فروشی تصویرگری شده است. و مخاطبان دوست کودک باید شباهت‌ها را در دو تصویر تشخیص دهند.

در بخش شعر‌ این شماره اثری از محمد سعید میرزایی با عنوان « گوزن سبز» و شعری دیگر از جعفر ابراهیمی (شاهد) با عنوان «بوی جوی مولیان » چاپ شده است‌.

شایان ذکر است در این شماره از دوست کودک در بخش ورزش به مربی سرنوشت‌ساز کشتی فرنگی ایران محمد بنا پرداخته شده است.

هر شماره از هفته‌نامه دوست کودک قسمت زیرین صفحات خود را به مطالب علمی و دانستنی‌های عمومی اختصاص می‌دهد. دوست کودکان دارای بخش‌های داستان، شعر، نقاشی، داستان تصویری، بازی، جدول و سرگرمی است و در 44 صفحه به چاپ می‌رسد.

«افشین اعلاء» و «سیامک سرمدی» سردبیران این مجله و «احمد قائمی مهدوی» نیز مدیر هنری دوست کودکان هستند. «حامد کمالی» تصویرگری این هفته‌نامه را برعهده دارد و نادیا علاء نیز مدیریت داخلی مجله دوست کودکان را عهده دار است.

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) صاحب امتیازی دوست کودکان که با هدف ایجاد رابطه معنوی میان کودکان و حضرت امام(س) و معرفی چهره‌ای جذاب و صمیمی از ایشان به کودکان منتشر می‌شود، را بر عهده دارد. هم اکنون بیش از ده سال از انتشار این مجله می‌گذرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.