سروش صحت: آستانه‌ تحمل برخی پایین آمده

سروش صحت کارگردان سریال لیسانسه ها از دلیل انتخاب برخی دیالوگ ها و نحوه شوخی با برخی نهاد ها و افراد در این سریال گفت.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، «سروش صحت» نویسنده و کارگردان سریال «لیسانسه‌ها» درباره ویژگی خاص و تفاوت این سریال با دیگر سریال‌هایی که کارگردانی کرده است، گفت: فکر می‌کنم چون داستان لیسانسه‌ها حول چند جوان و مشکلات و مسائل آنها می‌چرخد، جوانان و خانواده‌ها با این کار ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند. در روند قصه داستان لیسانسه‌ها سعی کرده‌ایم مردم بازتاب خودشان را مشاهده کنند و در عین حال سریالی طنز و مفرح است که احتمالا همین ویژگی‌ها باعث جذابیت آن شده است.
 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر استفاده از بازیگران جدیدالورود به مدیوم یک رسانه با ریسک همراه است اما شما هوتن شکیبا از تئاتر را برای کار انتخاب کرده‌اید، توضیح داد: اصولا به استفاده از بازیگرانی که در تلویزیون دیده نشده و ناشناخته هستند، بسیار علاقه دارم و این همیشه در کارهای من پابرجاست. دوست دارم ترکیب بازیگرهای کارهایم از بازیگران باتجربه‌تر، مستعد و قوی که کمتر شناخته شده‌اند، باشد و امیدوارم بتوانم در بقیه کارهایم این روند را ادامه دهم.


این کارگردان  درباره تجربه تقریبا ناموفق سریال «شمعدونی» در مقایسه با سایر آثارش گفت: ما در «شمعدونی» تمام تلاش‌مان را کردیم و من و ایمان صفایی دیگر نویسنده آن کار، خیلی شمعدونی را دوست داشتیم و خودمان فکر می‌کردیم که با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند ولی در عمل مخاطب لیسانسه‌ها خیلی بیشتر است و متوجه شده‌ایم که در سریال قبلی اشتباهاتی داشته ایم.


صحت به وضعیت سریال‌هایی که قشری خاص از جامعه را خطاب قرار می‌دهند، اشاره کرد و درباره قرار دادن صحنه هایی با ادای جملاتی نظیر «به کسی بر نخورد...» در دیالوگ بازیگران و اینکه این جملات در چه بخشی از فیلمنامه به متن اضافه شد، گفت: این تکه کلام قبل از قطعی شدن کار، زمانی که تنها  ۱۰ الی ۱۵ قسمت را درباره اینکه مسعود دنبال خانه و کار می‌رود، نوشته بودیم، در متن وجود داشت؛ اما تا این حد جدی به موضوع برنخوردن قشر یا سازمانی فکر نکرده بودیم، اما بعد از پخش برخی کارهای دوستان و همچنین سریال «شمعدونی»، متوجه شدیم که آستانه‌های تحمل برخی پایین آمده و دیالوگ‌ کارها مدام به این افراد بر می‌خورد؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم با همین موضوع شوخی کنیم.


کارگردان سریال «پژمان» تصریح کرد: این شوخی را وارد کار کردیم و چون می‌خواستیم به مسائل اجتماعی بپردازیم، روی وزارت کار و مسکن کار کردیم. خداراشکر وزارتخانه‌هایی که در سریال نام آنها برده شد، نیز با ما در این زمینه همکاری کردند و به نظر من در این بخش سریال اتفاق مهمی رخ داد.


کارگردان سریال «شمعدونی» در پایان در مورد اینکه چرا از یک بازیگر در همه وزارتخانه‌ها استفاده شده است، بیان کرد: فکر کردیم شوخی جالبی از کار دربیاید و تاکنون کسی ابراز ناراحتی و شکایت نکرده است.

منبع: دیباچه

دیدگاه تان را بنویسید