«سیروان خسروی» کیست؟ + کلیپ «خاطرات تو»

«سیروان خسروی» و گروهش امسال در «سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر»، در بخش پاپ جشنواره حضور خواهند داشت.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار جی پلاس، «سیروان خسروی » در ۱۶ سالگی زیر نظر «کاوه یغمایی» با اصول نوازندگی کیبورد و سبک راک آشنا شد. مدتی بعد به همراه چهار نفر از دوستان خود یک گروه راک زیر زمینی را تشکیل داد که در آن به اجرای قطعات گروه‌های مطرح راک می‌پرداختند.

او پس از یک سال همکاری در گروه، از آنها جدا شد و همراه گروه کاوه یغمایی در دو کنسرت سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ به عنوان نوازنده کیبورد نواخت که این تنها اجراهای سیروان به عنوان نوازنده بر روی صحنه بوده‌است. مهمترین عامل در وارد شدن سیروان به عرصه موسیقی، حضور و آشنا شدن او با مراحل ضبط آلبوم (مترسک) کاوه یغمایی بوده‌است. آلبوم مترسک محرک اصلی سیروان برای شروع آهنگسازی و بیان ایده‌ها و افکار موسیقی اش بود. به گفته خود او، با وجود عقیده اکثریت موزیسین ها که در موسیقی ایران برای سبک اش شانسی قائل نبودند، با انگیزه بیشتر توانست به جایگاهی برسد که کارهایش با استقبال عمومی رو به رو شود.

آلبوم اول او در سال ۸۴ به نام «تو خیال کردی بری» منشر شد و سپس آلبوم های «ساعت ۹ » در سال ۱۳۸۸ و «جاده رویاها» در سال ۱۳۹۱ از او راهی بازار موسیقی شد همچنین اولین حضور سیروان خسروی در تلویزیون ایران در سال ۹۰ با سریال تلویزیونی «ساختمان پزشکان» به کارگردانی «سروش صحت» انجام شد. او بارها به عنوان بهترین موسیقیدان و تنظیم کننده موسیقی پاپ در کشور برگزیده شده است.

 

از جمله این موفقیت ها می توان به دریافت جایزه بخش کارشناسی موسیقی ما در سال ۱۳۹۲ ، جایزه بخش مردمی موسیقی ما ۱۳۹۲ ، بهترین موزیسین سال ۱۳۹۰ ، هنرمند برتر سال در سال ۱۳۹۰ در مجله ترانه ماه اشاره کرد. گروه سیروان در بخش پاپ سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، قطعات «دوست دارم زندگی رو»، «به همین زودی»، «نه نرو»، «اگه تو مال من نیستی»، «کجایی تو»، «خاطرات تو»، «جاده»، «بارون پاییزی»، «بازم بتاب» و «بی‌قرار» را اجرا خواهند کرد که این قطعات به آهنگسازی زانیار خسروی، امیرعلی بهادری، سیروان خسروی، شهاب رمضان و امید جامع ساخته شده‌اند. این گروه شنبه ۲۵ بهمن ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه در برج میلاد به روی صحنه می‌رود. کلیپ «خاطرات تو» با صدای سیروان اولین ویدیویی است که همراه با مجموعه سریال «عشق تعطیل نیست» منتشر شد.

 

ترانه این اثر را «امیر یگانه» سروده، آهنگسازی و تنظیم آن را خود سیروان بر عهده داشته و میکس و مستر این کار را نیز سیروان خسروی انجام داده است. سیروان حدود یک ماه پیش این کلیپ را در شمال کشور ضبط کرده بود. کارگردان این کلیپ مجید فرهبد است. در سریال «عشق تعطیل نیست» برادر سیروان یعنی زانیار هم بازی می‌کند. برگای زرد، منو یاد تو میندازن چه زود رسید پاییز بازم اما این بار تو مال من نیستی روزا دارن، آروم آروم سرد میشن غروبا دلگیرترن همه دنیا بهم می گن، نیستی تو راحت از عشقم گذشتی و بازم من آرزوم اینه برگردی پیشم همیشه تو ذهنم می مونی اما من تو خاطرات تو کم کم گم میشم اون روزی که خاطراتت از آرزوهات بیشتر بشه اون روز دیگه، پیر شده قلب توواسه همیشه تورو دیدن زیر بارون با تو خندیدن مثه یه خواب واسه من کاش بازم خوابت و ببینم

حجم ویدیو: 14.69M | مدت زمان ویدیو: 00:00:00 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید