به مناسبت روز جهانی و هفته گردشگری؛

هتل رشیدیه تهران با حضور صالحی امیری افتتاح شد

​هتل کاروانسرای میراث رشیدیه تهران با حضور سید رضا صالحی امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

لینک کوتاه کپی شد

به‌ گزارش جماران، این هتل ۵ ستاره صبح امروز (شنبه ۷ مهر) به مناسبت فرارسیدن روز جهانی و هفته گردشگری به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

هم‌زمان با افتتاح این هتل در تهران، ۱۶۷ پروژه گردشگری در ۳۱ استان کشور با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰ همت به صورت ویدئوکنفرانس و به دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هنگام افتتاح رسمی هتل ۵ ستاره میراث رشیدیه تهران بر حمایت‌های دولت چهاردهم از صنعت گردشگری تاکید کرد و خواستار حضور سرمایه‌گذاران در این صنعت شد.

هتل ۵ ستاره میراث رشیدیه دارای ۴۶ واحد اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری است.

در مراسم افتتاحیه این هتل جمعی از مدیران بخش دولتی و خصوصی صنعت گردشگری نیز حضور داشتند.

 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ارائه تصویر امن از ایران به دنیا گفت: من از رسانه ملی، از تمام روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، از اینفلوئنسرها، از سلبریتی‌ها و از همه افراد می‌خواهم که تلاش کنند و چهره و تصویر واقعی ایران که تصویری زیبا و امن است به جهانیان ارائه دهند.

تفویض اختیار به مدیران استانی

صالحی امیری به اهمیت تفویض اختیار به مدیران استانی یادآور شد: در دوران مدیریتم در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش زیادی از اختیارات به مدیران استانی تفویض خواهد شد و مداخله دولت را به حداقل خواهم رساند ما باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم.

او همچنین با قدردانی از میزبانی هتل میراث رشیدیه برای برگزاری این مراسم و با اشاره به افتتاح هتل ۵ ستاره میراث رشیدیه در تهران با تلاش سرمایه‌گذاران این هتل اشاره کرد و افزود: مرحوم رشیدی سواد سازندگی داشت و این سواد از ده‌ها تحصیل‌کرده ارزشمندتر است. امروز فرزندان آن مرحوم به خوبی این راه را ادامه می‌دهند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان صحبت‌های خود با محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونسیتی خاطرنشان کرد: امروز شاهد این هستیم که این رژیم دارد جنایت می‌کند، شاهد جنایات رژیم کودک‌کش در دنیا هستیم و آن را محکوم می‌کنیم. ما باید قدردان شهدایی باشیم که امنیت را برای ما به ارمغان آورده‌اند. یاد همه شهدا از جمله حاج قاسم سلیمانی و شهدای خط مقاومت و لبنان را گرامی‌ می‌داریم. اعتقاد ما این است که حمایت از مقاومت حمایت از مظلوم است.

 

افتتاح 167 پروژه گردشگری

هم زمان با فرارسیدن روز جهانی و هفته گردشگری، آیین افتتاحیه ۱۶۷ پروژه گردشگری برگزار شد.

این ۱۶۷ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ همت و اشتغال‌زایی برای  ۲۳۰۰ نفر به بهره‌برداری رسیداین پروژه‌ها شامل ۲۹ هتل و هتل آپارتمان، ۶۹ اقامتگاه، ۲۴ سفره خانه سنتی، ۱۶ مجتمع گردشگری و ۲۹ فقره سایر تاسیسات گردشگری است.

دیدگاه تان را بنویسید