آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره سراسری شعر روح الله عصر پنج شنبه (17 خرداد ماه) در اصفهان برگزار شد.

 آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره سراسری شعر روح الله  عصر پنج شنبه  (17 خرداد ماه) با حضور سرپرست معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات همچنین معاون امور بین‌الملل تنظیم  و نشر آثار امام خمینی(س) و جمعی از مسئولین  فرهنگی و هنری، شعرا، فرهیختگان و علاقه‌مندان  در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش جماران، مهدی بنکدار،  مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اصفهان در ابتدای این مراسم با بیان اینکه  بیش از یک هزار و ۱۷۰ اثر از ۵۰۳ شاعر به دبیرخانه هفدهمین جشنواره سراسری شعر روح‌الله رسید، گفت:این جشنواره ثابت کرد که یاد امام در قلب نسل جوان زنده است؛ چرا که اشعار رسیده از لحاظ محتوایی، فنی و ساختاری فراتر از انتظار بود .

وی با تقدیر از استقبال نوجوانان در ارائه آثار خود به این رویداد ادبی بیان کرد: پیش از انتشار فراخوان جشنواره، ۲۴ نشست ادبی در ۲ سال گذشته با حضور پیشکسوتان عرصه ادبیات برگزار شده بود. ۲ نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان به همراه نمایشگاه  تصویرگری نیز برپا شد. البته بخش ادبیات کودک و نوجوان، به صورت یک جشنواره مستقل در آینده برگزار خواهد شد.

اختتامیه هفدهمین جشنواره شعر روح‌الله

به گزارش جماران، جهانگیر قاسمی، سرپرست معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار  امام خمینی(س) نیز در این مراسم گفت: جشنواره شعر روح‌الله سال‌هاست در اصفهان برگزار می‌شود و هدف آن شناسایی استعدادهای ادبی و گسترش زبان شعر اجتماعی و عرفانی ملهم از اندیشه امام خمینی(س)  است.

وی افزود: برگزاری ۱۷ دوره جشنواره شعر روح‌الله نشان دهنده موفقیت این رویداد و فرصتی برای نسل جدید است که می‌خواهد با آرمان‌های امام آشنا شود.

به گزارش جماران، در ادامه این مراسم از اثر جدید استاد «رضا بدرالسماء» هنرمند نگارگر اصفهان  با عنوان «خورشید اسلام» که با موضوع امام خمینی(س) خلق شده بود رونمایی شد و از زحمات استاد تجلیل به عمل آمد. همچنین در این مراسم از استاد «صائم کاشانی» پیشکسوت شعر و ادب و مدیر انجمن ادبی سخن کاشان و  «عباسعلی مرشدی‌پور» شاعر و پیشکسوت از شهرستان داران تقدیر شد.

در پایان  و در بخش برگزیدگان جشنواره از آقایان سعید ایران‌نژاد، حمزه محمودی، قاسم بای، محسن کاویانی ، میثم داوودی و خانم‌ها  مریم کرباسی، زهرا علی‌دوستی، زینب رضایی، فائزه امجدیان، عاطفه جعفری به عنوان برگزیدگان جشنواره و در بخش  شایستگان تقدیر از آقایان حسن اسحاقی، حسن خسروی وقار، مجتبی صفدری ، مصطفی توفیقی، سید علی‌محمد نقیب، ناصر دوستی و خانم‌ها محبوبه صمصام‌شریعت، طیبه عباسی، فائزه زرافشان، پریسا مرتضوی، با اهداء  لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.

شعر خوانی شعرای پیشکسوت، برگزیدگان جشنواره و برپایی نمایشگاه  ویژه عکس از تصاویر امام خمینی(س) و برگزاری نشست ادبی با حضور شعرای قم در سالن کنفرانس  نگارستان امام خمینی(س) از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.