به گزارش ایرنا، سید علی اصغر دستغیب عصر یکشنبه در سومین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری با بیان اینکه دو جریان حق و باطل در طول تاریخ در تقابل با یکدیگرند و نیز ذاتی هر انسانی است، گفت: اهل باطل ابزارهایی را استخدام می‌کنند برای اینکه بتوانند در میان مردمی که ذاتا طالب حق‌اند رخنه کنند.
وی عنوان کرد: موثرترین ابزاری که اهل باطل استخدام می‌کنند التباس حق به باطل است البته وسیله‌های دیگر هم به کار می‌گیرند اما از این طریق معمولا موفق‌ ترند یعنی کاری می‌کنند باطل که قبح ذاتی دارد پوشیده بماند و تظاهر به حق کنند که حسن ذاتی دارد.
تولیت آستان شاهچراغ (ع) با اشاره به اینکه اجرای عدالت حتی نسبت به دشمنان استثناپذیر نیست، گفت: این موضوع به عنوان اهم حقوق انسان‌هاست البته معلوم است که برخی مفاهیم را به گونه ای تحریف می‌کنند که متاسفانه این موضوع نیز راه و منفذی برای همان مساله التباس است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان بیان داشت: از آن هایی نیستیم که اگر کسی سیلی به راست زد، جانب چپ را هم بگیریم زیرا این رفتار خلاف عدل است و عدالت به این معناست که هر چیزی در جای خود قرار داشته باشد.
آیت الله دستغیب اضافه کرد: در عصر ما التباس نشان‌دهنده یک جریان تاریخی است و قضیه منحصر به آمریکا نیست. این‌ها ادامه جریانی است که فجیع‌ ترین جنایات را در سطح جهانی با ابزار قدرت ظاهری اعمال و آن را توجیه می‌کنند.
تولیت آستان احمدی و محمدی با تاکید بر اینکه ادعای استکبار بر مساله رعایت حقوق بشر در عصر ما به بهترین شیوه‌ها کاملا افشاکننده جنایات آن‌هاست، بیان داشت: آنچه قضیه التباس را دقیقاً از جانب خداوند حل می‌کند مساله امامت است؛ یعنی آن چیزی که از امامان و رهبران الهی به عنوان یکی از رسالت‌ها شاهد بوده و هستیم، همین مساله افشاگری علیه اهل باطل است.
وی ابراز داشت: باطل دائما در حال نابودی است؛ زیرا امام و رهبر حق بصیرت را ایجاد می‌کند و چشم بصیرت است که عملکرد افراد را درمقابل رعایت حقوق بشر افشا می‌کند.
دستغیب تاکید کرد: مستکبران به ادعای عدالت می‌خواهند ظلم کنند و ادعاهای دوستی همان چیزی است که با عنوان التباس حق و باطل شناخته می‌شود؛ درواقع می‌خواهد تمام حیثیت و دارایی و مکنت آن‌ها را به تاراج برد مانند گرگی که گوسفند را دوست دارد.
وی از جریان انقلاب اسلامی به امامت حضرت امام خمینی (ره) با عنوان وعده الهی یاد کرد و اظهار داشت: آنچه در نخستین دوره خبرگان رهبری شاهد بودیم گونه‌ای امداد غیبی الهی بود و همه کسانی که در آن مجلس بودند شاهد ماجرا بودند.
تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) با اشاره به اینکه امام معصوم در مساله ولایت و حکومت همه آنچه بر عهده امام عصر و معصوم است بر عهده امام نائب و فقیه واجد شرایط نیز هست، گفت: همانگونه که جانشینی امام راحل دست خدا بود، در ادامه نیز هر آن که موضع قابل داشته باشد، خداوند هم او را امداد می‌کند.
آیت الله دستغیب ابراز داشت: اگر بخواهیم همه ابعاد وجود الهی را بررسی کنیم دائما به معنای بالاتری می رسیم که این دست الهی بود که چنین کرد، ظاهرش خبرگان بود اما از پشت پرده غیب امداد الهی بود به این سادگی نیست که حاکمیت به دست هر کسی بماند و هرکسی حاکم شود مجاز باشد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.