به گزارش دریافتی ایرنا، مؤسسه توانبخشی ولیعصر(عج) از تابستان 1394 اقدام به اجرای طرح ورزش همگانی برای دختران و پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر شیراز کرده است.
این موسسه با توجه به خلأهای موجود در زمینه ورزش معلولان ذهنی و ضرورت ایجاد امکانات برای پر کردن اوقات فراغت این افراد، پس از طی جلسات کارشناسی و پیگیریهای مداوم ، با وجود تمام محدودیت‌ها در زمینه گسترش این طرح و بهره مندی مددجویان بیشتری تا به حال در شهرهای مشهد، کاشان و یزد و سنندج به این فعالیت وارد شده است.
این طرح به صورت رایگان اجرا می شود و افراد می‌توانند پس از ارزیابی در نخستین جلسه و در صورتی که بیش‌ فعالی شدید و مشکلات رفتاری حاد نداشته باشند یا دچار اتیسم شدید نباشند، برای شرکت در طرح پذیرفته شوند.
حرکاتی که در این طرح اجرا می شود به منظور افزایش دقت و تمرکز صورت می‌گیرد و بیشتر مبانی ورزش مانند نرمش، کار با توپ، کار با حلقه و ... را شامل می شود.
این موسسه هدف از اجرای این طرح را توسعه قابلیت جسمانی، حرکتی و ذهنی مددجویان، پرکردن مطلوب اوقات فراغت، توسعه مهارت های اجتماعی کودکان معلول ذهنی، حمایت از خانواده های مددجویان کم توان ذهنی، افزایش آگاهی والدین و ایجاد تعامل بین آن‌ها و ایجاد انگیزه و نشاط در خانواده و فرد معلول اعلام کرده است.
مددجویان کم توان ذهنی آموزش پذیر دختر و پسر 8تا20 سال شهر شیراز می ‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با مرکز جامع توانبخشی فروغ عصر به شماره 36290098 تماس بگیرند.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.