به گزارش ایرنا رئیس شورای شهر شیراز در حاشیه این بازدید در جمع زرتشتیان شیرازی،گفت: نگاه اسلام به انسان ها خارج از قید و بند قبیله‌ای، دینی و طایفه‌ای و نگاهی مبتنی بر مساوات و برابری است.
احمدرضا دستغیب با اشاره به اینکه شیراز از دیرباز شهر همزیستی مسالمت آمیز ادیان و طوایف مختلف بوده، افزود: کمتر شهری مثل شیراز وجود دارد که ادیان و طوایف مختلف با مدارا در کنار هم زندگی می‌کنند به گونه ای که بین طوایف با زبان و فرهنگ متفاوت حتی ازدواج نیز صورت می‌گیرد.
دستغیب تاکید کرد: وجود ادیان مختلف در این شهر در طول تاریخ نشان می دهد که شیراز شهر مداراست به گونه ای که هیچ تنشی بین ادیان در طول تاریخ این منطقه ثبت نشده است.
رئیس شورای شهر شیراز با انتقاد از برخی بلندمرتبه سازی ها در محور زندیه در دوره های گذشته مدیریت شهری، اظهار داشت: صدور برخی مجوزها با هدف کسب درآمد برای شهرداری آنهم در بافت تاریخی با شعارها و اهداف شورای شهر در تناقض است.
وی افزود: اولویت شورای شهر این است که بافت تاریخی زندیه، پیاده محور باشد بنابراین شهرداری باید برنامه‌های خود در این محور را با اهداف شورای شهر هماهنگ کرده و نباید سیاست های خود را بر اساس منافع مالی شهرداری تعریف کند.

**بازگشایی سینما آریانا
رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به درخواست رئیس انجمن زرتشتیان در مورد بازگشایی سینما آریانا اظهار داشت: موضوع بازسازی و بازگشایی سینما آریانا به زودی در دستور کار کمیسیون گردشگری قرار خواهد گرفت.
وی، همچنین از شهردار شیراز خواست برای حفظ باغ آریانا با انجمن زرتشتیان همکاری کند.
افلاطون سهرابی رئیس انجمن زرتشتیان شهر شیراز نیز در سخنانی خواستار احیای سینما آریانا و توجه به مجموعه تاریخی باغ مینو شد.
به گفته وی273 نفر زرتشتی در شیراز زندگی می‌کنند.
در پایان این بازدید اعضای شورای شهر شیراز، کمیسیون گردشگری این شورا را مامور رسیدگی به وضعیت محور زندیه و مجموعه تاریخی ادیان کردند.
سینما آریانا که در سال 1348 خورشیدی در خیابان زند شیراز راه اندازی شد یکی از سینماهای مناسب به لحاظ امکانات و تجهیزات بود. این سینما در سال ۱۳۵۷به آتش کشیده و چندین سال بعد از آن به عنوان کارگاه استفاده شد اما هم اینک به مکانی متروکه تبدیل شده‌ است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.