مدیر کل امور مالیاتی فارس قبل از پاسخ به سوالات خبرنگاران با تقدیر از فعالیت حسین واحدی پور مدیر موسسه بین المللی نشریات خبر گفت: در این بازدید اولین چیزی که به چشم خورد، نظم و انضباط حاکم در مجموعه بود که این مهم در عین حالی اتفاق افتاده که محیط بسیار خوب و صمیمی بر روزنامه «خبرجنوب» حاکم است.
محسن کاویانی ادامه داد: در مقطعی از زمان قرار داریم که مردم در معرض انبوهی از اخبار و اطلاعات قرار دارند که بیش از رساندن خبر، رساندن اخبار صحیح حائز اهمیت است.
وی با بیان این که در بین انبوه اطلاعاتی که از طرق مختلف پخش و منتشر می شود گاهی حقایق گم می شود ادامه داد: در عصر حاضر و در کشور ما گاهی برخی افراد به نیت مختلف اخباری را منتشر می کنند که شاید ماخذ صحیحی نداشته باشد و باعث سردرگمی مخاطب شود اما خوشبختانه روزنامه «خبرجنوب» با انتشار صحیح و دقیق اخبار توانسته مخاطب را از لحاظ ارایه اطلاعات و اخبار دقیق اغنا کند کما این که خودم هم روزها را با مطالعه اخبار «خبرجنوب» و خبرگزاری خبرآنلاین آغاز می کنم.
مدیر کل امور مالیاتی فارس خطاب به مدیر مسئول «خبرجنوب» گفت: رسالت اجتماعی شما بسیار سنگین است و با چاپ هر خبر مدعیان زیادی پیدا می کنید انجام چنین کار سنگین و طاقت فرسایی آن هم به صورت صحیح و دقیق جای تقدیر و تشکر دارد و به شما خسته نباشید و خدا قوت می گویم، اقدامی که نمونه بارز خدمت به مردم است.
کاویانی در ادامه به سوالات خبرنگاران «خبرجنوب» پاسخ گفت.
وی در برابر این سوال خبرنگار ما در خصوص تعداد مودیان ممنوع الخروج در فارس گفت: ممنوع الخروجی های ناشی از بدهی مالیاتی در فارس یا نداریم و یا تعداد آن ها بسیار اندک است چرا که ممنوع الخروجی آخرین راه برای وصول مطالبات مالیاتی است.
وی گفت: قبل از آن که مودی بدهکار ممنوع الخروج شود ابتدا تلاش می کنیم از طریق تقسیط بدهی، مالیات وصول شود و در مراحل بعدی بستن حساب های بانکی، محرومیت اجتماعی، وثیقه گرفتن اموال و دارایی های مودی مالیاتی قرار دارد.
مدیر کل امور مالیاتی فارس در پاسخ به اشاره خبرنگار ما در خصوص فرار مالیاتی در قشر پزشکان گفت: در قانون جدید مالیاتی تنها به دنبال وصول مالیات فارغ از آن که مودی جزو چه قشر درآمدی است هستیم. آن چه برآوردها و بررسی های ما نشان می دهد حاکی از آن است که بخش چشمگیری از نقل و انتقال پول و درآمد در دست دلالانی است که هیچ نام و نشانی ندارند.
وی با تاکید بر این که منظور از دلال قشر کسبه نیست، افزود: این دلالان می توانند در حوزه سکه، طلا و ارز فعال باشند بدون آن که دفتر و مکانی داشته باشند.
مدیر کل امور مالیاتی فارس ادامه داد: همچنین عده ای که در فضای مجازی درآمدزایی می کنند از دیگر پایه های جدید مالیاتی هستند که گاها از پزشکان هم درآمد بیشتری دارند.
وی در خصوص رتبه فارس در پرداخت مالیات گفت: رتبه فارس در بین استان های کشور از لحاظ درآمدهای مالیاتی بین 10 تا 12 است البته فارس در برخی حوزه ها همچون خدمات پزشکی در کشور ممتاز است اما لزوما به معنای درآمد بالای مالیاتی در این حوزه نیست.
تکریم ارباب رجوع، سوال دیگری بود که در این جلسه از سوی خبرنگاران مطرح شد.
کاویانی در پاسخ به این سوال با اشاره به جمله طنز وزیر سابق اقتصاد که «مالیات جان نیست که آسان بتوان داد» گفت: پول گرفتن از مردم هر چقدر هم با روی خندان و زبان خوش باشد سخت است و در آخرش هم ممکن است ته دل مردم از دادن پول راضی نباشد. دستگاه ما دستگاهی است که پول از مردم می گیرد و این کار به سادگی نیست و وظیفه ما سنگین و طاقت فرساست که باید در زمره مشاغل سخت و طاقت فرسا قرار گیرد.
مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: با وجود همه این موارد عامه مردم از دستگاه مالیاتی و برخورد کارکنان راضی هستند کما این که در ارزیابی های صورت گرفته توسط استانداری فارس، اداره کل امور مالیاتی فارس در طی 3 سال اخیر در زمره دستگاه های برتر استان قرار دارد.
کاویانی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری، نصب دستگاه های مکانیزه صندوق فروش را موضوعی حساس دانست و گفت: نصب این دستگاه ها در حوزه مالیات بر ارزش افزوده به عنوان حلقه ای بین مودی و دستگاه مالیاتی به شمار می رود که آیین نامه اجرایی آن در حال تدوین و تکمیل است.
کاویانی با تقدیر از اتحادیه صنف طلافروشان گفت: این اتحادیه اولیه اتحادیه ای بود که اقدام به عقد تفاهم نامه با دستگاه مالیاتی کرد که جا دارد از رییس این اتحادیه تقدیر نماییم که جلوی بسیاری از فرار مالیاتی را گرفت خوشبختانه عمده طلا فروشان مالیات بر ارزش افزوده دریافتی بابت فروش طلا را به دستگاه مالیاتی پرداخت می کنند گر چه در صورت تصویب مجلس درآینده پرداخت مالیات تنها از کارمزد اخذ خواهد شد.
مدیر کل امور مالیاتی فارس در خصوص اختصاص 27/0 درصد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش گفت: یکی از مزایای مالیات بر ارزش افزوده کمک به حوزه های مختلف از جمله 3 درصد از سهم 9 درصدی مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، یک درصد به حساب وزارت بهداشت و 27/0 درصد به حوزه ورزش های همگانی است و خوشبختانه اداره کل امور مالیاتی فارس حدود 30 میلیارد تومان به حساب خزانه کشور در سال گذشته جهت 27/0 درصد سهم ورزش واریز کرد.
وی با بیان این که با 27/0 درصد سهم ورزش می توان گفت وزارت ورزش و جوانان احیاء شد ادامه داد: طی مذاکره ای که با مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس داشتیم خوشبختانه مبالغ خوبی از این محل به این اداره کل پرداخت شده است.
کاویانی بیان داشت: چنانچه فعالان اقتصادی و مودیان مالیاتی، کمک هایی به حوزه ورزش داشته باشند به شرط داشتن دفاتر و رعایت آیین نامه ها به عنوان هزینه های قابل قبول، از درآمد مشمول مالیاتی کسر می گردد. این کمک باید صرف تکمیل و تجهیز سالن های ورزشی زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش شود و یا تجهیزات و تاسیساتی در حوزه ورزش همگانی از طریق واریز به حساب مشخص وزارت ورزش و جوانان ایجاد گردد.
وی گفت: البته کمک مودیان مالیاتی تحت شرایط دیگری قابل قبول است از جمله آنکه مبالغ به حساب وزارت ورزش و جوانان واریز شود و اسناد آن به اداره کل امور مالیاتی
ارایه گردد.
کاویانی ادامه داد: البته باشگاه های ورزشی هم از پرداخت مالیات معاف هستند که این مهم از دیگر کمک هایی است که امور مالیاتی به حوزه ورزش می نماید.
گفتنی است، در این بازدید رمضان قرقانی معاون مودیان بزرگ مالیاتی، علیرضا حقیقی فرد معاون مالیاتی شیراز، محمد علی غلباش مسئول حراست و معاون هیات های حل اختلاف مالیاتی، حمید رضا محمد ابراهیمی معاون مالیات بر ارزش افزوده، محسن مسعودی رییس امور مالیاتی و مشاور مدیر کل، جهانگیر رحیمی رییس گروه مالیاتی و مشاور مدیر کل، علیرضا شهابی کارشناس ارشد مالیاتی و مشاور مدیرکل و فاطمه حسینی رییس اداره روابط عمومی، مدیر کل امور مالیاتی فارس را همراهی کردند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 952976
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.