به گزارش ایرنا سعیدرضا کامرانی شنبه در جمع کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس بیان داشت: فرهنگ شاخص‌ترین اثری است که از هر ملت بر جای می‌ماند و تا رسیدن به فرهنگی متعالی که به قول امیرمؤمنان علی (ع) میراثی سرشارتر از علم و هنر و جلوه و جمالی دلرباتر از ادب نیست، فاصله داریم و برای دستیابی به آن باید تلاش جدی کرد.
کامرانی بیان کرد: در نظام آموزشی فعلی دانش آموزان کمتر از مسائل پرورشی بهره ‌مند می شوند و بیشتر اوقات آنان صرف محفوظات تئوری می‌شود که بسیاری از آن محتواها در هیچ برهه‌ای از زندگی کارایی ندارد و تنها وقت و عمر آنان را تلف می کند.
وی با بیان اینکه کودکان به‌جای آنکه مانند رایانه مسائل را در خود ذخیره کنند، باید بتوانند روش حل مسئله را در زندگی استفاده کنند، عنوان کرد: نتیجه تعلیم و تربیت و بازخورد همه فعالیت‌ها و خروجی کار همه فعالان عرصه فرهنگ در زمینه آموزش باید این باشد که کودکان به انسان‌هایی فرهیخته تبدیل شوند.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری فارس گفت:دوران عمر مسئولیت بسیار کوتاه است و باید که در این فرصت با تمام توان در خدمت کودکان و نوجوانان که سرمایه های اصلی این کشورند خدمت کرد که مربیان هنری باید با اندیشه‌های نو و کارآمد به نیازهای مخاطبان پاسخ دهند و با اخلاق نیک در غنی کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان نقش پررنگی ایفا کنند.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.