به گزارش ایرنا، عبدالرسول احمدی روز شنبه در نشستی خبری به مناسبت گرامیداشت هفته معلم افزود: اعضای خانواده آموزش و پرورش فارس با جمعیت 850 هزار نفری از دانش‌آموزان و جمعیتی بسیار فراگیر از جامعه فرهنگیان در استان فارس، به‌مثابه سفیران اجتماع در جامعه محسوب می‌شوند و اگر دستگاه‌های مختلف همچون شهرداری یا دیگر نهادهای فرهنگی به دنبال انجام فعالیت‌های زیربنایی در جامعه و نهادینه‌کردن فرهنگ هستند، بهترین جایگاه آن آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی برگزاری هفته گرامیداشت مقام معلم، تجلیل شایسته از فعالیت‌های فرهنگیان و پاسداشت جایگاه شهید مرتضی مطهری است، عنوان کرد: روز دوازدهم اردیبهشت‌ماه با عنوان ولایت‌مداری و سلوک شهید مطهری به منظور شناساندن جایگاه شهید مطهری و ابعاد فکری وی با برگزاری مسابقات سراسری در مدارس برای آشنایی با این شخصیت معرفتی برگزار خواهد شد.
احمدی با اشاره به نامگذاری 13 اردیبهشت‌ماه به نام روز معلم و تکریم اجتماعی گفت: حضور در گلزار شهدا، غبارروبی مزار شهدا، عیادت از بیماران فرهنگی، خانواده‌های شهدای فرهنگی یا فرهنگیان ایثار گر ازجمله برنامه‌های این روز است.
چهاردهم اردیبهشت‌ماه با عنوان روز معلم، توسعه اجتماعی و انسجام اجتماعی نامگذاری شده است که با شرکت فرهنگیان در نماز جمعه، با هدف بیعت با آرمان‌های انقلاب برگزار می‌شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس بیان داشت: پانزدهم اردیبهشت‌ماه روز معلم و پیشکسوتان تعلیم و تربیت نام دارد که به این مناسبت طی جلسه‌ای با حضور برگزیدگان فرهنگی از 400 فرهنگی با عنوان فرهنگیان برگزیده منطقه‌ای و نیز 40 تن از معلمان برگزیده استانی با حضور مسئولان استانی و مسئولان وزارت آموزش و پرورش تجلیل می‌شود.
احمدی شانزدهم اردیبهشت‌ماه را روز معلم مسئولیت‌پذیری و هدایت انقلابی نامید و بیان داشت: این روز در جهت تبیین نقش معلم در جامعه و بازگویی مسائل و دستاوردهای فرهنگیان در حوزه های مختلف نامگذاری شده است.
وی افزود: همچنین هفدهم اردیبهشت‌ماه در تقویم گرامی‌داشت مقام معلم با نام معلم، مرجعیت تربیتی و مولد سرمایه اجتماعی و 18 اردیبهشت‌ماه با نام معلم و تکریم سازمانی با حضور همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی در مناطق مختلف برگزار می‌شود.
روز دوازدهم اردیبهشت ماه با هدف گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.