اسماعیل تبادار در شورای هماهنگی بانک های فارس گفت: بانک ها مهم ترین رکنی هستند که می توانند توسعه فارس را سرعت بدهند و اشتغال ایجاد کنند اما متاسفانه آن گونه که باید در این زمینه عمل نکرده اند.وی با اشاره به فعالیت بانک های خصوصی در سطح استان فارس گفت: بارها قرار بوده بانک های خصوصی به استانداری و شورای هماهنگی بانک ها گزارش عملکرد بدهند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است. در آیین نامه های بانکی هیچ فرقی بین بانک ها نیست و همگی باید طبق قوانین بانک مرکزی فعالیت کنند.وی تاکید کرد: بانک های خصوصی باید مثل سایر بانک ها گزارش عملکرد بدهند و بگویند چه نقشی در توسعه استان دارند؟ آیا فقط آمده اند که منابع و سرمایه های مردم را ذخیره کنند و یا رسالت و هم و غم توسعه فارس به عنوان بنگاه اقتصادی هم دارند؟
استاندار فارس با طرح این سوال که مگر در فعالیت های بانک های خصوصی خلافی وجود دارد که آمار ارایه نمی دهند؟ افزود: بانک های خصوصی ملزم به ارایه آمار علمکردشان به استانداری هستند و اگر بانکی از ارایه گزارش خودداری کرد و یا در گزارش هایی مشخص شد که نقشی در توسعه استان ندارد اسامی آن ها را اعلام می کنیم و تصمیم گیری در خصوص نحوه تعامل مردم با این بانک ها را به خود مردم واگذار می کنیم.
تبادار با تشکر از بانک هایی که به وظایف خود در قبال فارس عمل کرده اند، گفت: در خصوص طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی انتظار داریم بانک ها فعالانه تر عمل کنند. مگر می شود رییس جمهور تا تیر ماه را زمان جذب این تسهیلات اعلام کنند اما بانک ها به گونه دیگری عمل کنند.
استاندار فارس گفت: اگر مصوبه ای در بانک ها وجود دارد که اجازه پرداخت تسهیلات طرح های مذکور را نمی دهد اعلام کنید تا از طریق استانداری پیگیری نماییم و از طریق مقامات کشوری مصوبه را اصلاح کنیم اما اگر هر بانک بخواهد برداشت خودش را از آیین نامه ها و مصوبه ها داشته باشد تا تسهیلات پرداخت نگردد مشخص است که کار پیش نخواهد رفت.
وی با تاکید بر این که خروجی جلسات استانداری باید زمینه ساز رونق، اشتغال و کارآفرینی باشد افزود: بانک ها پایه رونق استان هستند و همین بانک ها می توانند در هر تبصره کلمه ای را پیدا کنند که براساس آن تسهیلات پرداخت بشود یا نشود.
استاندار فارس با بیان این که بانک ها باید به صاحبان طرح ها اعلام کنند چرا طرحشان برای پرداخت تسهیلات پذیرفته نشده است ادامه داد: مردم همین حالا به اندازه کافی به ما بدبین هستند و تصور آن که سلیقه ای طرح آن ها در بانک ها رد شده، آن ها را بدبین ترمی کند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 908519
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.