به گزارش ایرنا، محمد جواد دهقانی، پنجشنبه در حاشیه کمیته راهبری بیست و هشتمین نشست عمومی فرهنگستان علوم جهان در شیراز در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در این نشست که آذرماه 97 (نوامبر 2018) برپا می شود، فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران در20 سال اخیربا هدف تاثیرگذاری بر جامعه بین المللی و ایجاد ارتباط با متخصصان و دانشمندان کشورهای دنیا مهیا می سازد.
وی، ادامه داد: افزون بر این، نشست یاد شده فرصت مغتنمی برای بازتاب فعالیت های علمی جمهوری اسلامی ایران و بیان شفاف جنبه های اقتدار علمی و پویایی علمی کشورمان است و بسیاری از تبلیغات منفی دشمنان نظام و انقلاب در سطح بین الملل را کم رنگ خواهد کرد.
رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، در بخش دیگری از مطالب خود به شماری از اهداف فرهنگستان علوم جهان اشاره کرد و گفت: این فرهنگستان به عنوان یک سازمان مستقل بین المللی، ترویج و رشد قابلیت های علمی و توسعه پایدار در کشورهای در حال توسعه را به عنوان هدف اصلی خود دنبال می کند.
دهقانی افزود: شناسایی، حمایت و ارتقای پژوهش علمی در کشورهای در حال توسعه، فراهم آوردن تسهیلات پژوهشی لازم برای پیشرفت تحقیقات دانشمندان کشورهای در حال توسعه و ایجاد سهولت در ارتباط بین دانشمندان و موسسه های کشورهای در حال رشد از دیگر اهداف این سازمان است.
او ادامه داد: این سازمان، مشوق همکاری تحقیقاتی افراد و مراکز علمی در کشورهای پیشرفته با کشورهای در حال رشد است و موضوع تشویق پژوهش علمی در مورد مسایل مهم کشورهای در حال رشد را نیز پیگیری می کند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.