به گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا جهانبخش میرزاوند، جمع آوری تعدادی از بنرهای تصاویر شهدا را اقدامی معمول برای نوسازی این تصاویر در آغاز سال نو دانست و گفت: جوسازی برخی شبکه های اجتماعی علیه نیروهای خدوم شهرداری که در این زمینه صورت گرفته، می توان نوعی بی اطلاعی و ظلم به زحمت کشان عرصه خدمات شهری تلقی کرد.
وی بیان کرد: متاسفانه شب گذشته (دوم اسفند) عده ای بر اثر بی اطلاعی و سوء برداشت، تعویض و نوسازی تصاویر شهدا را به گونه ای دیگر برداشت کردند.
میرزاوند ادامه داد: اگر قرار است شهر شیراز به استقبال بهار و سال نو برود چه بهتر که این کار با زیباسازی و غبار روبی تمثال مبارک شهدا انجام شود زیرا مدد گرفتن از ایثارگران عرصه های جهاد و شهادت در آستانه نوروز حال ما را احسن الحال می کند.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز افزود: عملیات تعویض تنها برای بنرهایی صورت گرفته که چندین سال از نصب آنها سپری و به مرور زمان دچار آسیب دیدگی شده و نیاز به تعویض داشتند.
او بیان کرد: طبیعی است که تصاویر نصب شده شهدا در سطح شهر به مرور زمان رنگ می بازد و آسیب می بیند، بنابراین تعویض تمثال مبارک شهدا نباید عامل بهانه جویی برای برخی باشد، بلکه برعکس تعویض و نصب 965 بنر تصویر شهدا و آماده سازی 200 تصویردیگر ازشهدای گرانقدر سال های دفاع مقدس هرگونه نگرانی را برای حفظ و پاسداشت یاد و خاطره شهدا از بین می برد.
میرزاوند ادامه داد: ترمیم قاب تصاویر شهدا به همراه نوسازی آنها بر اساس قراردادی است که ظرف سال های گذشته با بخش خصوصی منعقد شده و تا کنون ادامه داشته و این اتفاق، رویداد جدیدی نیست و به نظر می رسد این تلاش باید ارج نهاده شود چراکه همه ماوامدارخون شهدا هستیم و هرگونه خدمت برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان کوچکترین وظیفه ماست.
وی افزود: متحد الشکل کردن و یکسان سازی سیما و منظر شهری در دستور کار این سازمان قرار دارد و زیبا سازی قاب تصاویر شهدا نیز از جمله برنامه های این نهاد است.
میرزاوند اظهار داشت: اگر خدای ناکرده در جمع آوری و نصب تمثال شهدای گرانقدر قصوری صورت گرفته باشد با مقصران برخورد قاطع خواهد شد.
وی، همچنین گفت: تاکید می کنیم که تعویض این تصاویر ارتباطی با یادواره شهدای مدافع حرم ندارد و اتفاقا شهرداری شیراز در تهیه و نصب تصاویر این یادواره مشارکت فعال داشته و حمایت معنوی و مادی خود را از این یادواره دریغ نداشته است و نباید تعویض تصاویر فرسوده شهدا را با موضوع یادواره شهدای مدافع حرم ربط داد.
2027 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.