عنایت الله رحیمی، سه شنبه در گفت و ایرنا افزود: دولت تدبیر و امید به رغم مواجه بودن با تنگناهای مالی کوشیده که از روش های مختلفی که در قانون بودجه و برنامه ششم پیش بینی شده بتواند اعتبارات این پروژه را تامین کند.
وی ادامه داد:این پروژه ها در فصول مختلفی از جمله امور اداری، قضایی، آموزش فنی و حرفه ای، آموزش عالی، پژوهش های توسعه ای، تحقیق و توسعه در آموزش، درمان، ورزش و تفریحات، دین و مذهب، خدمات شهری و عشایری، محیط زیست، منابع طبیعی و کشاورزی، منابع آب، حمل و نقل، بازرگانی و انرژی تعریف شده است.
او اظهار کرد:پروژه هایی را که امروز شاهد هستیم با تاکید بیشتری پیگیری می شود متاثر از مشکلات استان از جمله خشکسالی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: با توجه به مشکلات این بخش، پروژه هایی را در بخش آب، آبخیزداری، آبخوان داری، آب آشامیدنی، آب صنعت و آب کشاورزی در دست اجرا و پیگیری داریم.
وی گفت: اجرای سد هایقر، سد نرگسی و سد کوار و شبکه های زیردستی از جمله مواردی است که باجدیت دنبال می شود.
رحیمی ادامه داد: خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز و انتقال آب این سد به شهرستان خرامه، انتقال آب از سد ملاصدرا به سعادت شهر و ارسنجان، خط انتقال آب از سد سلمان فارسی به شهرستان جهرم و خط انتقال آب از سد سلمان به قیر و کارزین از جمله پروژه های در دست اجرا در زمینه انتقال آب است.
وی ادامه داد: در زمینه اجرای پروژه های فاضلاب هم اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای مختلف استان را در دستور کار داریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: هم اینک در سه شهر اقلید، مرودشت و جهرم پروژه تصفیه خانه در دست بهره برداری قرار دارد، تصفیه خانه شهرهای نورآباد، استهبان و لپویی آماده بهره برداری است و تصفیه خانه کازرون نیز در دست احداث است.
رحیمی گفت: شبکه های جمع آوری، خطوط انتقال و تصفیه خانه شهرهای نی ریز، داراب، فیروزآباد، آباده، سپیدان و فسا هم از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی در مرحله انتخاب پیمانکار یا شروع عملیات اجرایی قرار دارد.
وی اظهار کرد: هم اینک 710 کیلومتر شبکه فاضلاب در دست بهره برداری، 540 کیلومتر خطوط انتقال شبکه های اصلی و فرعی در دست اجرا در استان و 2 تصفیه خانه در دست بهره برداری و 2 تصفیه خانه در دست ساخت در شهر شیراز داریم.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.