رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این مطلب گفت: طرح جامع حمل و نقل شیراز هم اکنون در حال تدوین است و شهرداری موظف شده هر چه سریع تر طرح را آماده و برای تصویب نهایی به شورای شهر ارایه دهد.
نواب قائدی ادامه داد: یکی از مهم ترین پروژه های حمل و نقل شهر شیراز خط یک مترو است که تا دهه فجر یا پایان سال کل ایستگاههای آن به صورت یکپارچه از میدان احسان تا میدان ا... به بهره برداری نهایی می رسد و مدت زمان توقف در ایستگاه ها نیز به 15 دقیقه خواهد رسید.
وی اضافه کرد: در کنار بهره برداری از خطوط مترو ما به دنبال ساماندهی و نظم دهی به فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی هستیم این در حالی است که در حال حاضر حدود 80 درصد از خطوط اتوبوسرانی با یکدیگر همپوشانی دارند.
قائدی ادامه داد: در طرح جامع حمل و نقل شهر شیراز رویکرد ما این است که مدهای حمل و نقل مکمل یکدیگر باشند و مسیری که مترو در آن حرکت می کند به گونه ای باشد که اتوبوسها مکمل آن باشند و مسافران را به ایستگاه مترو منتقل کنند.
وی تصریح کرد: در همین رابطه تا پایان سال ساعت فعالیت اتوبوسها و مترو یکسان می شود و مدت زمان توقف در ایستگاه های مترو نیز به 15 دقیقه کاهش می یابد.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز ادامه داد: یکی دیگر از پروژههای ما در زمینه حمل و نقل عمومی در حوزه دوچرخه سواری است که در این رابطه هم اکنون طرح مطالعاتی ایجاد بیش از 20 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در مرکز شهر در حال انجام است که این مسیر از چهار راه حافظیه آغاز و پس از عبور از خیابان های ارم، عفیف آباد و برخی دیگر از خیابان ها به بولوار بعثت خواهد رسید.قائدی گفت: در حال حاضر رایزنی در خصوص ایجاد این مسیر با برخی سازمانها و نهادها در حال انجام است و تا 2 هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود. امیدواریم تا پایان سال نیز شاهد افتتاح این مسیر باشیم و در صورت استقبال مردم خطوط دوچرخه سواری را گسترش خواهیم داد.وی اظهار داشت: در خصوص خطوط BRT نیز هم اکنون 2خط برای شیراز تعریف شده که به دلیل آنکه یکی از خطوط با خط مترو همپوشانی دارد اجرای خط BRT میدان احسان تا پایانه استقلال در باسکول نادر اولویت ماست که البته این نیز منوط به رفع برخی مشکلات این مسیر به ویژه در محدوده چهارراه هوابرد است.
قائدی درخصوص پرونده خرید اتوبوسهای شهر شیراز نیز گفت: در حال حاضر شهردار شیراز در حال رایزنی با بانک شهر است تا بتوانیم اتوبوس هایی که پیش از این برای شهر شیراز خریداری شده را وارد ناوگان کنیم و اما توانستیم با پرداخت هزینه مربوط به تعدادی از آن ها که مشمول جریمه شده بود کاری کنیم که دیگر شهرداری هزینه اضافه پرداخت نکند و رایزنی برای تامین منابع مالی و خرید مابقی این اتوبوسها ادامه دارد.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در خصوص پروژه راه اندازی تاکسی های اینترنتی زیر نظر شهرداری نیز گفت: در حال حاضر دستورالعمل راه اندازی این تاکسیها تهیه شده که پس از برگزاری روند قانونی و مناقصه به شرکت ها واگذار می شود تا مردم نیز بتوانند از خدمات این اپلیکیشن که زیر نظر شهرداری است استفاده کنند البته فرمانداری به این مصوبه شورا ایرادهایی گرفته که این موارد رفع خواهد شد.قائدی افزود: با توجه به موقعیت شهر شیراز به عنوان یک شهر گردشگری هم اکنون طرح های مطالعاتی برای استفاده از برخی مدهای حمل و نقل مانند تراموا را نیز در دست بررسی داریم که درصورت تصویب نهایی این گونه وسایل حمل و نقل را نیز در شهر به کار خواهیم گرفت.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 831859
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.