به گزارش ایرنا، محمد مهدی حیدریان که در آیین آغاز به کار مجتمع فرهنگی هنرشهر آفتاب شیراز سخن می گفت ادامه داد:‌ دلیل اصلی توفیق سینما این است که در مقام جایگاه اصلی دعوت مردم به و گذران اوقات در کنار هم به ‌شمار می‌رود.
معاون سینمایی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به تأثیر انقلاب دیجیتال بر رشد صنعت سینما، به مثابه رنسانس جهان هنر اشاره کرد و عنوان داشت: تأثیرات عمیق و وسیع انقلاب دیجیتال در همه آداب، رفتار، علم، دانش و روابط اجتماعی عمیق ‌تر از انقلاب صنعتی خواهد بود.
حیدریان گفت: سینما به ‌منزله اصلی‌ ترین میوه انقلاب دیجیتال، هم مشوق بوده است و هم پیش‌برنده. سینما باعث شده خودش در بازتولیدی مدام قرار گیرد و توفیق فراگیری و تأثیرش روزبه‌ روز بیشتر شود.
وی پردیس‌های سینمایی را مقصدی برای عزیمت مردم از خانه و حضور آن‌ها در کنار هم دانست.
مجتمع فرهنگی هنر ‌شهر آفتاب‌ واقع در مجتمع خلیج فارس شیراز‌ ورودی شهر صدرا شامگاه چهارشنبه به همت بخش خصوصی و با حضور مسئولان و هنرمندان و فرهنگوران گشایش یافت.
این مجموعه با هشت سالن، 1500 صندلی به ظرفیت سینمایی شیراز افزوده است و دارای سالن‌های عمومی، سینماتِک، سالن کودکان و نوجوانان، سالن 3D، سالن سینمای هنری و چندمنظوره، کتابفروشی، کافه‌کتاب و نگارخانه است و پس از پردیس سینمایی گلستان، دومین پردیس سینمایی شیراز به‌ شمار می‌رود.
معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین نوید داد که بخش شایان‌ توجهی ازعقب‌ماندگی‌های فرهنگی‌ شیراز در چهارسال آینده جبران ‌شود و باتوجه‌ به نگاه فرهنگ‌ساز مسئولان استانی و شهری، شیراز می‌تواند با سرمایه ‌گذاری‌ در حوزه فرهنگ در آینده نزدیک، باعنوان یکی از پنج قطب اصلی سینمایی ایران بدرخشد.
حیدریان اضافه کرد: شیراز همیشه در داشتن فضاهای فرهنگی مطلوب مظلوم بوده است و شاید علم و حلم اهل شیراز، به ‌ویژه بعد از انقلاب، مانع کسب آنچه شایستگی‌اش را داشته‌اند، شده است.
وی با ابرازامیدواری درزمینه برگزاری جشنواره‌ بین‌المللی شیراز از سال آینده گفت:باوجود زیرساخت‌های مطلوب فرهنگی، سال آینده شاهد برگزاری جشنواره بین‌المللی شیراز در قامت استعداد و ظرفیت‌های این شهر و با حضور سینماگران بومی،‌ ملی و بین‌المللی هستیم تا این شهر بتواند بخشی از تولیدات فرهنگی‌ سینمایی خود و همچنین سایر هنرمندان ایران را میزبانی کند.
خبرنگار:‌سمیرا متین نژاد** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.