بهرام سلمانی کارگردان این نمایش های خیابانی روز دوشنبه به ایرنا گفت: هنرمندان این نمایش خیابانی، مردم را در نمایش خود مشارکت می دهند و از آنان می خواهند بخشی از نمایش باشند و کتابی را بخوانند.
وی در این گفت و گو بیان کرد:‌از طریق هنر نمایش، نمادهای کتاب خوانی و بازی میدانی؛ مردم را تشویق به کتاب خوانی می کنیم که این روش موجب می شود مردم بیشتر توجه کنند و با علاقه در این فرهنگ سازی مشارکت داشته باشند.
سلمانی که مدیر موسسه آوای اندیشه فارس است گفت: این فرم های نمایشی ضمن جذابیت حاوی پیام رسانی، نمایش بی کلام با تصویرسازی و همراهی مخاطب است و می تواند فصل جدیدی از اطلاع رسانی پیش روی مردم رهگذر خیابان به نمایش بگذارد و پل ارتباطی فرهنگ کتاب خوانی با مردم باشد.
بازیگران این نمایش های مشوق کتابخوانی از هنرجویان موسسه فرهنگی آوای اندیشه فارس و کانون فرهنگی هنری آوای پارس هستند.
فاطمه سجادی،محمدکشاورز،علیرضا رضایی،حمید لردان، زهرا پناهی ،فریبا پوستکار و امیر محمد پناهی در این اقدام فرهنگی به بازیگری می پردازند که هرشب درمکان های عمومی و خیابان های شیراز به مناسبت هفته کتاب به اجراخواهند پرداخت.
سلمانی گفت:‌روزها هم درمدارس که دانش آموزانشان از اقشار فقیر هستند برنامه شاد نمایشی با موضوع کتاب برای آنان اجرا می کنیم.
وی ادامه داد: در قالب اجرای برنامه های نمایشی برای تشویق کودکان به کتابخوانی، کاروان کتاب را از شنبه 20 آبان با حضوردر مدارس جنوب شهر شیراز آغاز کردیم
سلمانی کارگردان نمایش کتاب بانام «بهترین دوست» گفت: این نمایش که به صورت اجرای صحنه ای و ترکیبی در مدارس اجرا می شود با استفاده از فرم های بازی در بازی ومجری بازیگر با اجرای کودکانه وشادهنری توانسته با دانش آموزان مقطع ابتدایی ومهدهای کودک ارتباط موثر و خوبی برقرارکند.
وی ادامه داد:‌ باتوجه به استقبال کودکان و مدیران مدارس این شیوه اجرای نمایش می تواند در زمینه فرهنگ سازی مطالعه و کتاب خوانی کمک شایانی کند که نیاز به حمایت دائمی دستگاه های فرهنگی مخصوصا آموزش وپروش، فرهنگ وارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری و نهاد کتابخانه های عمومی دارد.
مدیر موسسه فرهنگی هنری آوای اندیشه و کارگردان نمایش بهترین دوست گفت: این نمایش به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حمایت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس و اداره کل آموزش وپرورش استان فارس باهمراهی هنرجویان کانون فرهنگ وهنر پارس با بازی محمد کشاورز،فاطمه سجادی ،حمید لردان ،علیرضا رضایی ،زهراپناهی، فریبا پوستکار،امیرمحمدپناهی ومدیریت لیلا دلبر برگزار می شود.
بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» از شنبه بیستم آبان تا جمعه بیست و ششم آبان 96 در کشور برگزار می‌شود.
نخستین روز این هفته برابر با ۲۰ آبان‌ با عنوان «کتاب، اهالی قلم و رسانه»، یکشنبه ۲۱ آبان‌ «کتاب، فضای مجازی و جهان دیجیتال»، دوشنبه ۲۲ آبان‌ «کتاب و جامعه دانشگاهی»، سه‌شنبه ۲۳ آبان «کتاب، کودک و نوجوان، خانواده»، چهارشنبه ۲۴ آبان‌ «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، پنجشنبه «کتاب، ناشران، کتاب‌فروشان و اقتصاد» و آخرین روز این هفته «کتاب، حیات طیبه و انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شده است.
خبرنگار:‌غلامرضا مالک زاده ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
1876/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.