گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه شیراز حاکی است در این نشست مشترک دکترسیدعلی اکبرصفوی معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز با دکتر السهلاوی معاون اداری و مالی دانشگاه کوفه درباره فرصت های همکاری مشترک بحث و تبادل نظر شد.
این دیداردردفترریاست دانشگاه شیراز ترتیب یافت و دکتر صفوی ضمن معرفی بخشی از توانمندی ها و تاریخچه دانشگاه شیراز اظهار داشت : رابطه آکادمیک دانشگاه شیراز با کشور عراق که دارای مشترکات فرهنگی و اعتقادی فراوانی با ایران است، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی از آمادگی دانشگاه شیراز برای همکاری درزمینه های علمی، آموزشی و همچنین آموزش فارسی به دانشجویان و مدرسان زبان فارسی دانشگاه کوفه سخن گفت و اظهار امیدواری کرد با امضاس تفاهم نامه همکاری مشترک، زمینه مناسبی برای گسترش ارتباطات میان دو دانشگاه فراهم شود.
دکتر السهلاوی نیز با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه شیراز، به معرفی اجمالی دانشگاه کوفه پرداخت.
معاون دانشگاه کوفه هم با اشاره به نزدیکی فرهنگی دو کشور ایران و عراق، از علاقه این دانشگاه به گسترش مناسبات و همکاری های دو طرفه سخن گفت و گسترش این گونه همکاری ها را به نفع دو ملت عراق و ایران دانست.
دانشگاه کوفه عراق دانشگاهی دولتی با قدمتی 30 ساله در شهر نجف اشرف است که دارای 26 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و 2 هزار و پانصد دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری است.
دریافت خبر:‌سید احمد نجفی** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
2027 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.