به گزارش روز جمعه ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز عید سعید قربان در شیراز افزود: کشور لبنان و حزب الله توانست در سایه مقاومت دومین پیروزی خود را جشن بگیرد و گروه تکفیری را به طور کامل از لبنان خارج کند.
وی اظهار کرد: این وضعیت برای عراق و سوریه و سایر کشورهای اسلامی هم اتفاق خواهد افتاد.
خطیب نماز عید سعید قربان با تاکید بر ضرورت هشیاری برای حفظ انقلاب و ارزش های انقلاب در داخل کشور گفت: متاسفانه امروز قلم هایی به کار افتاده که اعلام می کنند دوران انقلاب تمام شده در حالی که انقلاب اصلی است که کهنه نمی شود و زنده می ماند چون امام راحل (ره) حقیقت پایدار تاریخ و انقلاب هم اثر وجودی ایشان است.
آیت الله ایمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این ایام در تمام سخنرانی ها به پایدار بودن اصل انقلاب و ارزش های انقلاب اشاره می کنند تا این معنا کهنه و گم نشود، از بین نرود و مردم فراموش نکنند و این توطئه حساب شده ای که از سوی دشمنان طراحی شده خنثی گردد و از بین برود.
امام جمعه شیراز با اشاره به قرائت پیام رهبر معظم انقلاب در مراسم برائت از مشرکین و کفار و منافقین در صحرای عرفات افزود: ایشان در این پیام به این نکته اشاره داشتند که اگر نخبگان، متفکران و مسئولان دنیای اسلام به وظیفه اصلی شان یعنی 'رحماء بینهم اشداء علی الکفار' عمل کرده بودند امروز شاهد این گرفتاری ها در سرزمین فلسطین و به دنبال آن در سرزمین سوریه، عراق، لیبی، بحرین، یمن، لبنان و دیگر نقاط دنیا نبودیم.
آیت الله ایمانی اظهار کرد: آن روز مسلمانان و متفکران و اندیشمندانشان در خواب بودند و صهیونیسم توانست سرزمین مسلمانان را غصب کند، در دل کشورهای اسلامی کشوری برای خود ایجاد کند و صاحبان آنرا آواره بیابان ها کند.
وی گفت: این به دلیل تعلل و سهل انگاری مردم، متفکران، اندیشمندان و مسئولان دنیای اسلام بوده است که امیداریم این روزها با دیدن این صحنه های دلخراش در یمن و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی دیگر شاهد تکرار آنها نباشیم.
خطیب نماز عید سعید قربان در ادامه با یادآوری حادثه دلخراش منا در مراسم حج سال 94 ، پیگیری حقوق قربانیان این حادثه توسط مسئولان دستگاه دیپلماسی را خواستار شد.
6122 / 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.