به گزارش ایرنا خلیل رضاییان، چهارشنبه در آیین بهره برداری از 30 طرح گاز رسانی در شهرستان مرودشت، بیان داشت:
با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری مبنی بر خدمات رسانی به مناطق محروم روستایی و کمتر توسعه یافته، دولت تدبیر و امید توجه زیادی به محرومیت زدایی از این مناطق دارد.
وی افزود: دولت می کوشد با ارائه خدمات روبنایی، زیر بنایی از جمله گاز رسانی، آبرسانی، بهسازی راه های روستایی، راه اندازی مراکز آموزشی و درمانی، از میزان مهاجرت مردم از روستاها به کلانشهرها بکاهد.
رضاییان ادامه داد: در کنار خدمات رسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، یکی دیگر از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید، ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی است و در این زمینه علاوه بر تسهیلات عمومی، برای سرمایه گذاری های متناسب با ظرفیت های هر منطقه، تسهیلاتی خاص با بهره بسیار اندک به ویژه برای مناطق روستایی لحاظ کرده است.
وی بیان کرد: بدون تردید، حل مشکل اشتغال جوانان روستایی و ایجاد رونق اقتصادی در روستاها موجب ماندگاری روستاییان در این مناطق خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: از مجموع 67 طرحی که در هفته دولت امسال در شهرستان مرودشت به بهره برداری رسید، 30 طرح آن مربوط به حوزه گاز رسانی است.
محمد مهدی برومندی افزود: از این تعداد طرح گاز رسانی که 840 میلیارد ریال برای آن هزینه شده، هشت طرح متعلق به روستاهای بخش سیدان، هشت طرح مربوط به بخش مرکزی است و 14 طرح به بخش درودزن تعلق دارد.
وی بیان کرد: علاوه بر این عملیات گاز رسانی به بخش کامفیروز مرودشت نیز آغاز شده است و بنا به اظهار پیمانکار این طرح، این پروژه ظرف مدت هشت ماه به اتمام خواهد رسید.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در بخش درودزن شهرستان مرودشت مقدمات لازم برای گاز رسانی به 35 روستا مهیا، پیمانکار آن انتخاب شده و در مرحله تجهیز کارگاه است و امیدواریم با شتابی که دولت تدبی و امید در خدمات رسانی به مناطق محروم دارد، تا پایان سال 97، مرودشت به عنوان شهرستان سبز یعنی منطقه ای که تمام روستاها و بخش های آن از مزایای گاز طبیعی برخوردار هستند، معرفی شود.
علاوه بر این طرح های گاز رسانی، امروز (چهارشنبه) یک کارخانه خوراک دام و طیور نیز با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال و تولید روزانه 70 تن خوراک دام در شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت افتتاح شد.
این واحد تولیدی برای 15نفر به طور مستقیم و 45نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
همچنین، ساختمان امور عشایری شهرستان مرودشت و 2 خانه بهداشت در روستای فیروزی و آب انار این شهرستان به بهره برداری رسید.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
از دوم تا هشتم شهریور در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
6118
خبرنگار: سید بهنام موسوی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.