دکتر سید علیرضا مصباحی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : پزشک نماها در این عرصه از هر فرصتی برای فریب مشتریان استفاده می کنند، عکس های اینترنتی و غیرواقعی به مشتریان نشان می دهند که نمی توان قبل و بعد از عمل جراحی بینی را در آن دید و مقایسه کرد و صرفا یک سراب است.
دبیر انجمن راینولوژی ایران گفت: تب داغ جراحی زیبایی در جامعه ما یک معضل است، جراحی زیبایی اساس و اسلوبی دارد که اگر رعایت نشود راهی بی بازگشت است و می تواند به سلامت و زیبایی افراد صدمه همیشگی وارد کند.
مصباحی ادامه داد:‌برخی افراد حاضرند برای پرداخت بهای کمتر، بینی و صورت خود را در هر شرایطی جراحی کنند،این اعمال جراحی گاه در مطب ها و گاه در آرایشگاه های زنانه صورت می گیرد، در حالی که اعمال جراحی زیبایی باید زیر نظر متخصص پروانه دار صورت گیرد، مراکز علمی و درمانگاهی و بیمارستانی که این اعمال جراحی را انجام می دهند باید پروانه پزشک را در معرض دید مشتریان قرار دهند.
وی با بیان اینکه برخی از پزشک نماها به صورت پروازی از تهران یا از خارج از کشور می آیند اعمال جراحی زیبایی را انجام می دهند و می روند گفت: مردم چگونه حاضرند صورت و زیبایی و سلامت خود را به تیغ کسانی بسپارند که حتی در پزشک بودن آنها هم اطمینان ندارند؟ آیا هر کسی از تهران یا با پرواز آمد لزوما پزشک است ؟ این پزشک گفت:‌دستگاه های نظارتی باید در این زمینه دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند، مردم هشیار باشند و گول پزشک نماها را نخورند .بر اساس قانون هیچ پزشکی نمی تواند در دو شهر همزمان طبابت داشته باشد .بنا بر این حتی پزشکی که از تهران یا خارج از کشور به شهری دیگر بیاید و جراحی زیبایی را انجام بدهد و برود کار غیر قانونی کرده است.
این متخصص گوش و گلو و بینی گفت:‌جراحی زیبایی یک علم توام با هنر است،انتشار برخی از عکس ها و تصاویر در فضای مجازی و استناد به این عکس ها برای انتخاب پزشک کافی نیست، نمی توان صرفا با دیدن یک تک عکس ادعا کرد که جراحی زیبایی بر اساس استانداردها انجام می شود.هر چیزی دراینترنت و فضای مجازی منتشر می شود لزوما صحیح و مستند نیست.
دبیر انجمن راینولوژی ایران برلزوم مشارکت بیمه ها درتامین بخشی از هزینه های درمان و اعمال جراحی زیبایی تاکید کرد و گفت:جراحی زیبایی فقط ترمیم نوک بینی نیست، متاسفانه بیمه ها به همه اعمال جراحی زیبایی به صورتی اعمال تجملی و لوس می نگرند و این نوع اعمال از شمول بیمه خارج است.
مصباحی بیان کرد:بسیاری از اعمال جراحی زیبایی ترمیم سوختگی ها و صدمات ناشی از جنگ ها و تصادفات و حوادث است ، سازمان های بیمه گر باید قبول کنند که با یک صورت آسیب دیده فرد نمی تواند زندگی معمولی داشته باشد و آسیب روحی روانی می بیند ، جراحی زیبایی باید توسط کارشناسان پزشک در سازمان های بیمه ای تایید شود در حالی که اغلب کارشناسان در سازمان های بیمه اصولا پزشک نیستند و همه اعمال جراحی را رد می کنند.
راینولوژی، شاخه ای در دانش پزشکی است که به جراحی ها و درمان بیماری های بینی، سینوس ها و ساختمان های اطراف بینی می پردازد.
مصاحبه کننده : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.