به گزارش ایرنا، سید محمد علی افشانی، شنبه در این دیدار که در شیراز انجام شد افزود: اگر تبعیض نباشد مردم در برابر برخی مشکلات و کمبودها صبر و شکیبایی خواهند داشت و این مساله باید مد نظر کارکنان سازمان بازرسی باشد و به آن توجه کنند.
استاندار فارس، فساد را از آفت های جامعه دانست و افزود: یکی از موانع توسعه یافتگی کشورهای جهان سوم به طور عام مساله فساد است که موریانه وار باعث می شود جامعه از مسیر واقعی توسعه فاصله بگیرد.
افشانی اضافه کرد: منابع در دسترس ما محدود است و برای حجم مشخصی کارآیی دارد و چنانچه فساد حاکم شود بخش قابل ملاحظه ای از آن تلف می شود.
استاندار فارس، تحقق توسعه و پیشرفت را بدون حاکمیت قانون غیرممکن دانست و گفت: حاکمیت قانون نیاز یک جامعه سالم برای رشد و تعالی است و اگر قانون به درستی اجرا نشود در مسیر توسعه و پیشرفت گسست ایجاد خواهد شد.
افشانی گفت: اگر به دنبال حرکت جامعه به سمت بهبود، پیشرفت و توسعه هستیم، حاکمیت قانون حتما باید تحقق یابد و در سایه اجرای دقیق قانون همه سود خواهند برد.
او سازمان بازرسی را چشم و گوش مدیران دانست و افزود: این سازمان باید بکوشد تا موانع پیش روی دیگر دستگاه ها برداشته شود و استقبال نکردن مدیران از این سازمان باید ما را نگران کند چرا که مبنای کار بازرسی سلامتی کلی است.
افشانی بیان کرد: اگر قوه قضائیه تفکر شهید بهشتی، مجموعه دولتی ها مشی و روش شهیدان رجایی و باهنر و معلمان ما نیز اندیشه شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند، شرایط کشور متفاوت تر از امروز خواهد بود.
وی، خطاب به پرسنل سازمان بازرسی استان فارس گفت: شما باید بر اساس فرمایش امام علی (ع) به عدالت رفتار کنید و نسبت به اموال عمومی جود و بخشش نداشته باشید و اگر شما چنین رفتار کنید این کار شما در جامعه نهادینه می شود و همه به رفتار عادلانه و قانون مدارانه شما پی خواهند برد.
افشانی ادامه داد: سازمان بازرسی باید بر عملکرد نظارت داشته باشد تا بر پرونده و اگر چنین باشد فعالیت در جهت حفظ منابع عمومی و اموال مردم کاراتر خواهد بود.
افشانی اظهار کرد: پرسنل این سازمان باید علاوه بر اشرافیت کامل به قوانین حوزه کاری خود، نسبت به قوانین مربوط به دیگر دستگاه ها و شرایط عمومی پیمان ها نیز تسلط داشته باشند تا بتوانند بخوبی به وظایف خود عمل کنند.
استاندار فارس گفت: خدمت بزرگی که از نظارت و بازرسی خوب حاصل می شود این است که می توان آدم ها را از نابود شدن دور کرد چرا که مهمترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی سالم است و اگر دچار فساد شوند نابود می شوند.
او اضافه کرد: انتظاری که از این سازمان دارم این است که هنرمندانه و مسئولانه با فساد مبارزه کنند و جسارت تصمیم گیری را در مدیران تقویت کنند.
خبرنگار:‌ سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.