به گزارش ایرنا سید محمد علی افشانی، پنجشنبه در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان فارس در شیراز افزود: رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار تاکید کردند که برای صیانت از نظام و کشور همه بیایند و رای بدهند که این بسیار معنادار است.
وی، انتخابات را یک فرصت مناسب برای تقویت نهادهای اجتماعی همچون احزاب و سازمان های مردم نهاد دانست و اظهار داشت: تا زمانی که در کشور احزاب قدرتمند شکل نگیرد قدم گذاشتن در مسیر توسعه تقریبا غیر ممکن است.
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم قدرت گرفتن نهادهای اجتماعی گفت: اگر امروز احزاب قدرتمند در کشور داشتیم دیگر نگران مسائل قومی در شهرها نبودیم، چرا که در زمان نبود حزب، این مسائل قومی و نژادی است که جایگزین آن می شود.
افشانی اضافه کرد: در زمان حضور احزاب، خرد جمعی جای خرد فردی را می گیرد و جامعه با خرد جمعی اداره می شود و این فرصتی است که باید از آن استفاده کرد.
وی گفت: اگر احزاب قدرتمند داشته باشیم مردم به طور طبیعی به آنها مراجعه می کنند و این دستاورد اجتماعی بشر است.
استاندار فارس از دستاورد اجتماعی به عنوان مهمترین دستاورد جوامع بشری یاد کرد و اظهار داشت: اهمیت این مساله تا آنجاست که می توان دیگر یافته های بشر را نیز متاثر از این دستاورد که حاصل اسارت و خون میلیون ها انسان در طول تاریخ است، دانست.
او افزود: انسان برای رسیدن به دستاورد مهمی همچون قدرت انتخاب، مسیر طولانی را طی و هزینه های سنگینی پرداخت کرده و آنچه امروز به عنوان قدرت انتخاب در اختیار انسانهاست، حاصل خون میلیون ها انسان است و همه ما وظیفه داریم از این دستاورد بزرگ بشریت به خوبی پاسداری کنیم.
وی ادامه داد: تا زمانی که انسان از این دستاورد مهم یعنی قدرت انتخاب محروم بود هیچ تحولی شکل نگرفت چرا که تا قبل از آن علم محدود و اندیشه مقید بود و پس از آزادی بشر بود که تحولات یکی پس از دیگری به وقوع پیوست.
افشانی، اظهار کرد: تقویت نهاد انتخابات بسیار مهمتر از نتیجه هر انتخاباتی است چرا که اگر نهاد انتخابات تقویت شود مردم اعتماد می کنند و این اعتماد به یک سرمایه اجتماعی که با آن می توان جامعه را مدیریت کرد، تبدیل می شود.
وی گفت: امروز وظیفه ماست که از این حق انسان ها بدون هیچ ترس و هراسی دفاع کنیم.
استاندار فارس افزود: به مخالفان و منتقدانمان می گوییم که هرچند با منش و روش شما برای اداره کشور موافق نیسیتم اما به قیمت جانمان از حق شما و رای شما دفاع خواهیم کرد.
افشانی در بخش دیگری از مطالب خود ضمن تاکید بر لزوم ارائه آموزش به نمایندگان فرمانداران و بخشداران حاضر در شعب اخذ رای بیان داشت: آنها باید بر قوانین اشراف لازم و کافی داشته باشند تا در صورت لزوم بتوانند با صداقت و شجاعت عمل کنند.
وی گفت: با توجه به طولانی بودن زمان رای گیری و احتمال خستگی نیروها، فرمانداران و بخشداران باید نیروی جایگزین آموزش دیده را در اختیار داشته باشند تا در صورت نیاز از آنها نیز استفاده شود.
استاندار فارس همچنین از فرمانداران خواست، اجازه ندهند که فضای انتخابات امنیتی شود.
او افزود: تعامل بهتر از تقابل است و فرمانداران باید با حفظ جایگاه، به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان مسائل را با تعامل دنبال کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و نهم اردیبهشت 96 برگزار می شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.