استاندار فارس در مراسم بزرگداشت روز شوراها با بیان این مطلب گفت: تا زمانی که قانون حاکم نشود و مبنای رفتار و عمل ما قانون نباشد، اقدام های ما تاثیرگذار نخواهد بود.
وی، بر لزوم آگاهی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به قانون و حقوق خود، همنوعان و شهروندان تاکید کرد و بیان داشت: ما باید با اشراف به قانون زمینه اجرای آن را به خوبی فراهم کنیم.
استاندار فارس با اشاره به 2 انتخابات پیشرو گفت: من با منش و روش منتقدان و مخالفان دولت برای اداره کشور موافق نیستم اما تا پای جان از حق آنها و رای آن ها دفاع خواهم کرد.
وی، تقویت نهاد انتخابات را در کشور از نتیجه انتخابات بسیار مهم تر دانست و اظهار داشت: اگر نهاد انتخابات بعد از مشروطیت تقویت شده بود ما هرگز هزینه های سنگینی را که بعدها پرداخت کردیم، متحمل نمی شدیم.
وی تصریح کرد: این که چه کسی انتخاب میشود را مردم تعیین می کنند اما برگزاری درست انتخابات و دفاع از حق مردم در انتخابات به عنوان یک مساله اصلی وظیفه ماست.
استاندار فارس ادامه داد: عده ای تصور میکنند که از مردم بیشتر می فهمند در حالی که اکثریت مردم درست تشخیص می دهند و درست انتخاب می کنند. ما باید زمینه انتخاب آن ها را فراهم کنیم و به گونه ای رفتار کنیم که آن ها ما را امانتدار خود بدانند و به ما اعتماد کنند.
افشانی اضافه کرد: اگر چنین شد هم مشارکت آن ها بیشتر و هم نهاد انتخابات به مرور تقویت میشود و همه مردم به جایی می رسند که جز با رای و نظرشان گردن به هیچ رای و نظری نمیدهند و این لازمه توسعه کشور است.
وی گفت: باید مردم را از حقوقشان آگاه کنیم آن ها باید بدانند که حقی دارند و ما هم امانتدار آن ها هستیم و از حق، رای و نظر آنها صیانت می کنیم.
استاندار فارس خدمات ارائه شده توسط دولت تدبیر و امید را خوب و قابل قبول دانست و گفت: امروز دغدغه همه مردم اشتغال است. در همین دولت در کمتر از 2 سال قبل بیش از 40 هزار افزایش اشتغال بر اساس لیست تامین اجتماعی در بنگاه های اقتصادی فارس ایجاد شد.
وی افزود: تا قبل از دولت تدبیر و امید هیچ شرکت دانش بنیانی در استان فارس وجود نداشت که امروز 97 شرکت دانش بنیان مورد تایید معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری فعالیت دارند و حمایت های خوبی در این زمینه از استان شده است.
وی افزود: همچنین در حوزه عمرانی در سفر اخیر رئیس جمهور به فارس چندین طرح مهم از جمله ورزشگاه 50 هزار نفری پارس و بیمارستان خیریه بوعلی سینا شیراز و سد چشمه عاشق نی ریز افتتاح شد.
استاندار فارس افزود: ورزشگاه 50 هزار نفری پارس که بیش از 20 سال قبل عملیات ساخت آن شروع شده بود با 800 میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسید که 585 میلیارد ریال از این رقم در سال 95 هزینه شد و اگر اراده و پیگیری برای اتمام آن نبود 20 سال دیگر این طرح به طول می انجامید.
وی گفت: همچنین بیمارستان خیریه پیوند بوعلی سینا در شیراز در زمره بهترین و مهمترین طرح بیمارستانی کشور به شمار می آید.
افشانی افزود: در مدت سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید، در بیش از 33 هزار هکتار از اراضی استان فارس آبیاری تحت فشار صورت گرفته و در شورای عالی آب، پنج هزار میلیارد تومان برای اجرای 350 هزار هکتار آبیاری تحت فشار مصوب شده است.
استاندار فارس افزود: همچنین در دولت یازدهم، ظرف سه سال به 743 روستای این استان گاز رسانی شد در حالی که از سال 44 خورشیدی که اولین شعله گاز به استان فارس آمد تا قبل از دولت تدبیر و امید تنها 604 روستا از مزایای گاز طبیعی برخوردار بودند.
افشانی گفت: در دولت یازدهم به 567 روستا در فارس آبرسانی شد و اعتباری نیز از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به سایر روستاهای این استان اختصاص یافت. در 2 سال آینده هیچ روستای بالای 20 خانوار بدون آب و گاز در استان نخواهیم داشت و می کوشیم این امر تا پایان سال 96 محقق شود.
وی ادامه داد: میزان پیشرفت فیزیکی آزادراه شیراز - اصفهان نیز که تا سال 94 حدود 23 درصد بود در سال 95 به حدود 55 درصد رسید و تعداد ماشین آلات سنگین فعال در آن نیز از 120 دستگاه به یک هزار و 200 دستگاه و تعداد نیروی کار فعال در آن به بیش از 2 هزار نفر رسید.
استاندار فارس افزود: همه این اقدام ها بیانگر این است که با وجود محدودیت های اعتباری فراوان، دولت با جدیت مشغول فعالیت است.
وی با اشاره به تحقق توافق برنامه اقدام جامع مشترک (برجام) گفت: تا قبل از برجام، میزان فروش نفت کشور 980 هزار بشکه بود و روند کاهشی رو به صفر داشت و اگر توافق برجام محقق نشده بود امروز صادرات نفتی نداشتیم.
افشانی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید نیز در زمینه حضور گردشگر خارجی در فارس 246 درصد افزایش نسبت به دوره قبل داشته ایم که این نتیجه هم افزایی با جهان است.
وی اظهار داشت: همه این دستاوردها حاصل تدبیر و تعقل در اداره کشور است.
استاندار فارس اضافه کرد: در دنیا 2 نوع مدیریت کلان داریم که یکی مدیریت دوره گرد یا دست فروش است و دیگری دولت مستقر که با برنامه و هدف گذاری پیش می رود. وی، دولت یازدهم را دولت مستقل دانست و افزود: برخی فکر می کنند که دولت باید بگردد در حالی که دولت دوره گرد در هیچ کشوری منشا تحول نبوده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 632276
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.