به گزارش ایرنا این طرح ها شامل 303 طرح آبیاری نوین در مزارع فارس به وسعت سه هزار و 300 هکتار و 20 طرح تولیدی بخش کشاورزی در زمینه های گلخانه، مرغداری گوشتی، گاوداری شیری و صنایع تبدیلی کشاورزی است.
وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح این طرح ها که به صورت نمادین در شهرستان کوار برگزار شد، بیان داشت: با افتتاح 303 طرح آبیاری نوین در استان فارس، بیش از 13.2 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی می شود.
محمود حجتی افزود: از دیگر مزایای افتتاح این طرح ها، افزایش 30 درصدی تولید در واحد سطح و 25 درصد کاهش مصرف نهاده های کشاورزی در واحد سطح است.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین افتتاح 20 طرح تولیدی بخش کشاورزی در زمینه گلخانه، مرغداری گوشتی، گاوداری شیری و صنایع تبدیلی کشاورزی که با سرمایه گذاری 285 میلیارد ریال راه اندازی شده، اشتغالزایی 132 نفر را به همراه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس هم در این آیین گفت: دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی که از ابتدای فعالیت خود در دستور کار داشت، اقدام های مناسبی در حوزه های مختلف به ویژه کشاورزی انجام داد.
محمد مهدی قاسمی بیان کرد: با وجود کمبود اعتبارات آبیاری تحت فشار، امروز شاهد افتتاح همزمان 303 طرح آبیاری نوین در مزارع فارس و در فضایی به وسعت سه هزار و 300 هکتار هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و شماری از وزیران و اعضای هیات دولت شامگاه چهارشنبه (سی ام فروردین) با هدف شرکت در آیین یادروز سعدی و بهره برداری از افزون بر 400 طرح عمرانی در استان فارس وارد شیراز شد.
نخستین سفر استانی رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید اردیبهشت ما 94 به استان فارس انجام شد.
7379 /6118
خبرنگار: سعید فانی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.