به گزارش ایرنا سعید رحیمیان، دوشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: از مجموع این تعداد مقاله، پس از بررسی داوران 60 مقاله آن برای ارائه در این همایش که روزهای دوم و سوم اردیبهشت 96 در شیراز برپا می شود، برگزیده خواهد شد.
وی بیان داشت: بنیان های نظری صلح، عفو و دوستی از منظر ادیان، صلح، عفو و دوستی در تاریخ و سیاست معاصر در خاورمیانه، نقش ادیان، جلوه های صلح گستری ادیان در هنر، معماری و ادبیات، صلح، عفو و دوستی در توسعه سلامت و حفظ محیط زیست از منظر ادیان از محورهای این همایش به شمار می آید.
او گفت: صلح، عفو و دوستی در روابط اجتماعی، بین المذاهب و بین الملل، نقش رسانه ها و سازمان های غیر دولتی، نقش ادیان در نهادینه سازی صلح، عفو و دوستی در جوامع، حقوق و روابط بین الملل،‌ صلح، عفو و دوستی از منظر رهبران ادیان و اندیشمندان انقلاب اسلامی نیز از دیگر محورهای این همایش بین المللی است.
رئیس مرکز پژوهش های فرهنگ اسلامی دانشگاه شیراز بیان کرد: محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، آیت الله موسوی بجنوردی استاد حوزه و دانشگاه، غلامرضا اعوانی عضو پیوسته فرهنگستان علوم و استاد فلسفه دانشگاه شهید بهشتی، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخص مصلحت نظام، محمدجعفر امیری محلاتی استاد دانشکده مطالعات اسلامی کالج ابرلین ایالات متحده و رئیس اسقف ارامنه در تهران، شماری از سخنرانان این همایش هستند.
رحیمیان ادامه داد: همزمان با برپایی این همایش، فاز نخست موزه صلح در دانشگاه شیراز افتتاح و نمایشگاهی از آثار هنری شامل خطاطی، ‌نقاشی و پوستر با موضوع صلح برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین مقرر شده روز دوم اردیبهشت ماه به عنوان روز گرامیداشت صلح در دانشگاه شیراز نامگذاری و در زمان برگزاری این همایش، طرح نامگذاری شیراز به عنوان پایتخت صلح ایران و منطقه نیز تقدیم مسئولان شود.
دبیر اجرایی همایش بین المللی نقش ادیان در اخلاق صلح، عفو و دوستی هم بیان داشت: آیین افتتاحیه این همایش روز دوم اردییهشت 96 در سالن مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس واقع در چهارراه حافظیه شیراز با پیام آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید آغاز خواهد شد.
ابراهیم عباسی، با اشاره به اینکه در این همایش 2 روزه 12پنل با موضوع های مختلف برگزار می شود، گفت: جدول برنامه های این همایش در وب سایت آن به نشانی ethicswp.shirazu.ac.ir موجود است.
وی افزود: شرکت در این همایش رایگان است و به شرکت کنندگان گواهی حضور اعطا می شود.
7368 /6118
خبرنگار: حمید رضا خلیقی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.