دکتر محمد هادی ایمانیه جمعه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: این طرح در زمینی به مساحت حدود یک هزار هکتار در پنج فاز اجرایی می شود که فاز نخست شامل ایجاد زیر ساخت هاست و در فازهای بعدی احداث ابنیه و ساختمان ها و توسعه فضای بیمارستانی و ایجاد کلینیک های تخصصی دنبال می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ارتقای جایگاه پزشکی شیراز در عرصه جهانی ، ارتقای کیفیت خدمات تخصصی پزشکی به ایرانیان، افزایش سطح تخصصی آموزشی و پژوهشی پزشکی و رشته‌های وابسته ، جذب پزشکان ایرانی مقیم داخل و خارج از کشور از اهداف این طرح است.
ایمانیه ادامه داد:الگو سازی ساخت و ساز‌ها و مدیریت مراکز درمانی، احداث مراکز مهم پزشکی و درمانی برای مقابله با بحران و آماده باش در مواقع بحرانی و ارائه سریع خدمات پزشکی بدون نیاز به وابستگی به مراکز خارجی ، ارائه خدمات درمانی در سطح استانداردهای بین المللی به ایرانیان خواهان دریافت خدمات درمانی با کیفیت بالای بین المللی از جمله اهداف این طرح است .
وی بیان کرد: تقویت قطب بین المللی درمانی ، آموزشی در شیراز ، افزایش جاذبه های گردشگری شیراز با هویت ویژه گردشگری سلامت ، نظم بخشیدن به فعالیت‌ها و دسترسی ها در حوزه سلامت ، ایجاد توازن بین توسعه، سلامت و بهره‌برداری از خدمات پزشکی از دیگر اهداف اجرای این طرح است .
مدیر عامل شهر سلامت شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگارایرنا با بیان اینکه 10 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای شهر سلامت است اظهارداشت : پیش بینی شده است که این حجم سرمایه گذاری از منابع داخلی و خارجی تامین شود ، شهر سلامت اهداف توریسم درمانی دنبال می کند و می تواند در زمینه ایجاد اشتغال و تولید تحول جدی در حوزه سلامت ایجاد کند .
مهندس محمد ابراهیم مطلع گفت : شیراز از دیر باز قطب علوم پزشکی بوده است،پزشکان و متخصصان زیادی دراین شهر وجود دارند که به دنبال ارائه خدمات بهتر و در فضای مناسب تر به مردم هستند ، شهر سلامت امکان استفاده از تخصص های پزشکی در همه حوزه ها را فراهم می کند و جایگاه شیراز را در این بخش ارتقا می بخشد .
مطلع اضافه کرد: شهر سلامت مجموعه ای از فضاهای درمانی بیمارستانی و غیر بیمارستانی ، هتل ها ، اقامتگاه ها ، کلینک ها و درمانگاه ها ، مناطق مسکونی و مراکز آسایشگاهی و بازپروری سالمندان و بیماران جسمی و معلولین است و در نوع خود می تواند مجموعه ای از خدمات متنوع در حوزه سلامت را با کیفیت بالا به متقاضیان ارائه کند .
کلینیک تخصصی ، پلی کلینیک های تشخیصی ، مراکز آسایشگاهی ترک اعتیاد و بازپروری سالمندان و بیماران جسمی و معلولین ، مراکز طب جایگزین ، مراکز تحقیقات و فن آوری پزشکی ، مراکز چاپ و نشر کتب پزشکی ، فن آوری های دارویی و نمایشگاه های دستاورد های پزشکی ، مراکز آموزشی ، فضاهای جانبی با هویت گردشگری و نمایشگاه های پتانسیل گردشگری سلامت و پزشکی، میراث فرهنگی و تاریخی و اکوتوریسم نیز در طرح شهر سلامت در نظر گرفته شده است .
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.