رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس چهارشنبه با اشاره به تاسیس این سازمان در سال ۱۳۷۹ در جمع خبرنگاران گفت: هدف اصلی تشکیل این سازمان که به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد برگزاری اردوهای هجرت و جهادی و سازماندهی اوقات فراغت جوانان است.
سرگرد پاسدار سید مجتبی سرورزاده یادآور شد: پس از ادغام وزارت جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی، در زمینه محرومیت زدایی خلا در کشور ایجاد شد که رهبر معظم انقلاب برای رفع این خلا دستور تشکیل سازمان بسیج سازندگی را برای بحث محرومیت زدایی صادر کردند.

سازمان بسیج سازندگی فارس و سیل ۹۸
وی در ادامه با اشاره به فعالیت های سازمان بسیج سازندگی فارس در سال ۹۸ و ۹۹ بیان کرد: در ابتدای سال ۹۸ با سیل در شیراز مواجه شدیم که منجر به خسارت هایی در زمینه منازل افرادی در منطقه سعدی و بلوار سرداران شد.
رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: با توجه به اینکه وقوع سیل همزمان با عید نوروز صورت گرفت و مسافران زیادی در شیراز حضور داشتند برای میهمانان برنامه ریزی شد و اسکان داده شدند و گروه های جهادی خدمت رسانی خوبی در زمینه تامین غذا، اسکان و هماهنگی درمان را انجام دادند.
سرگرد سرورزاده افزود: در شیراز منازلی بودند که تا سقف زیر خاک، گل و لای و آب رفته بودند که توسط گروه های جهادی به حدود ۲۵۰ واحد مسکونی خدمت رسانی کردند. 
وی ادامه داد: در زمینه احداث منازل و بازسازی منازل آسیب دیده و تامین تجهیزات منزل افراد آسیب دیده گروه های جهادی اقدامات لازم را با همکاری نهادهای حمایتی انجام دادند و سازماندهی لازم در این زمینه صورت گرفت.
رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: در زمینه معیشت این افراد نیز گروه های جهادی روزانه به افراد آسیب دیده در سه وعده غذای گرم می دادند.
سرگرد سرورزاده اظهار داشت: کار بازسازی حدود ۲۵۰ منزل آسیب دیده توسط گروه های جهادی و خیرین و دستگاه های اجرایی انجام شد.
وی ادامه داد: ۱۰ منزل تخریب ۱۰۰ درصدی لازم داشت که برای هر کدام از منازل حدود ۳۰ میلیون تومان از طرف کمکهای مردمی به سازمان بسیج سازندگی، واریز شده بود که مبلغ به صورت بلاعوض داده شده است.
رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: بعد از این حادثه با سیل لرستان و خوزستان مواجه شدیم که سازمان بسیج سازندگی و مجموعه سپاه فجر به این موضوع ورود پیدا کرده و به مدت ۲۵ روز در این استان ها خدمات رسانی انجام می شد.
سرگرد سرورزاده افزود: پس از آنجا به سپاه فجر و سازمان بسیج ماموریت داده شد در خوزستان در منطقه اسماعیلیه کار مهار سیلاب انجام دهند.
وی ادامه داد: سپس در شهرستان شوشتر در منطقه دهستان شعیبیه به ما ماموریت دادند که تسهیل گری و احداث واحد مسکونی برای حدود ۱۵۰ واحد انجام شود که ۷۰ درصد این کار انجام شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر احداث واحدهای مسکونی مقرر شد در حدود ۵۰۰ واحد مسکونی کار تعمیرات انجام شود که این کار به پایان رسیده است.
رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: در این زمینه افزون بر ۵۰ گروه جهادی در زمینه تعمیرات واحدهای مسکونی آسیب دیده ورود کردند و گروه های جهادی تخصصی نیز در زمینه احداث منازل آسیب دیده ورود پیدا کردند که کار در حال انجام است.

فعالیت ۷۰۰ گروه جهادی جغرافیا محور و ۱۶۰۰ گروه جهادی محله محور برای مهار کرونا
سرگرد سرورزاده در ادامه به اقدامات سازمان بسیج سازندگی در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۷۰۰ گروه جهادی جغرافیا محور و هزار و ۶۰۰ گروه جهادی محله محور فعال بودند و در سراسر استان خدمات رسانی کردند.
وی ادامه داد: گروه های جهادی در مبادی ورودی شهرها با همکاری دستگاه های مرتبط شروع به تب سنجی کردند.
رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: بعد از مساله تب سنجی، بحث ضدعفونی معابر، اماکن و محلات در دستور کار گروه های جهادی قرار گرفت و تمامی امکانات و تجهیزات مدنظر برای ضدعفونی از سوی مردم تامین شد.
سرگرد سرورزاده افزود: در دور افتاده ترین نقاط استان گروه های جهادی برای حفظ جان مردم استان کار ضد عفونی را به طور منظم انجام دادند.

تلاش برای بخشش اجاره بها واحدهای مسکونی و تجاری
وی ادامه داد: پس از مساله ضدعفونی معابر و اماکن با توجه به اینکه تعدادی از کسب و کارها دچار آسیب شدند تمامی گروه های جهادی ورود پیدا کردند و برای تعداد زیادی از مستاجران مغازه ها و منازل مسکونی تخفیف یا بخشش در اجاره بها گرفتند که بعضا از یک تا چندماه بخشش اجاره بها یا تخفیف داشتیم.
رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: خیرینی هم که تعداد مغازه های زیادی داشتند از اجاره بهای خود گذشتند .

توزیع بیش از ۴۰۰ هزار بسته معیشتی د  هفته آینده
سرگرد سرورزاده افزود: بعد از این مساله چون شغل ها و کسبه تعطیل بودند با مساله آسیب معیشتی مواجه شدیم که گروه های جهادی ورود و افراد آسیب دیده را شناسایی و رزمایش مواسات، همدلی و کمک های مومنانه برگزار شد کا در این رزمایش تاکنون افزون بر ۲۴۰ هزار بسته معیشتی توسط گروه های جهادی و مردم تامین اعتبار و توزیع شده است.
وی ادامه داد: از روز شنبه هفته آینده همزمان با ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) مرحله دوم رزمایش مواسات برگزار می شود که با حمایت گروه های جهادی و نیروهای بسیجی حمایت از افراد آسیب دیده انجام می شود.
وی یادآور شد: ارزش هر بسته معیشتی نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان است که افزون بر ۴۰۰ هزار بسته توزیع می شود.
رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: برخی از ارگان ها و سازمان ها خودشان اقدام به تامین بسته هایی معیشتی کردند که از طریق پایگاه های مقاومت بسیج و گروه های جهادی به دست افراد نیازمند رسیده است.

توزیع ۹۳۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی و ۱۳۱ هزار و ۷۷۰ بسته بهداشتی
سرگرد سرورزاده افزود: در زمینه توزیع مواد ضدعفونی از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۹۳۶ هزار لیتر و در زمینه اقلام بهداشتی ۱۳۱ هزار و ۷۷۰ بسته توسط گروه های جهادی توزیع شده است.
وی ادامه داد: همچنین در زمینه آموزش مبارزه با ویروس کرونا ۱۲۲ هزار بروشور آموزشی تهیه و توزیع شده است.
رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: نزدیک به سه میلیون و ۲۰۰ هزار عدد تولید ماسک توسط گروه های جهادی داشتیم که بیشتر آنها به طور رایگان توزیع شده است.

تشکیل حدود ۱۰ درمانگاه مجازی 
سرگرد سرورزاده همچنین به تشکیل درمانگاه های مجازی در استان فارس اشاره کرد و افزود: درمانگاه های مجازی توسط گروه های جهادی و پایگاه های مقاومت بسیج تشکیل شد که با پزشکان شهرستان ها وارد مذاکر شده و به پزشکان متخصص دسترسی داشتند و به افراد بیمار خدمات ارایه می کردند که نزدیک به ۱۰ درمانگاه مجازی داشتیم.

تلاش های بسیج سازندگی فارس برای محرومیت زدایی 
وی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات سازمان بسیج سازندگی فارس برای محرومیت زدایی بیان کرد: در دی ماه سال ۹۸ با بهزیستی وارد تعامل شدیم و مقرر شد در ۸۵۰ واحد مسکونی افراد محروم مناسب سازی انجام شود که تا کنون ۵۰ درصد این اقدام انجام شده است.
رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: همچنین متعهد شدیم ۱۸۰ واحد مسکونی احداث کنیم که تا کنون ۸۰ واحد ساخته و تحویل داده شده است.
سرگرد سرورزاده افزود: تامین اعتبار این کار با بهزیستی و اجرای آن با سازمان بسیج سازندگی و گروه های جهادی است.
وی ادامه داد: اقدامی نیز در تعامل با کمیته امداد در مناطق محروم انجام دادیم که براساس نیاز منزل محروم کمک های بلاعوضی به افراد تحت پوشش صورت گرفت و می گیرد.
رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: تفاهم نامه ای با دستگاه اجرایی استان فارس در ارتباط با ۳۵ پروژه که عمدتا در حوزه آب بودند و به اشتغال منجر می شدند، داشتیم که ۳۵ درصد بودجه این پروژه ها تامین شد.

اجرای ۶.۵ میلیارد تومان پروژه اقتصاد مقاومتی در فارس در سال ۹۸
سرگرد سرورزاده همچنین به اقدامات صودت گرفته در بحث اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود:  از حدود ۲۵۲ عرصه اقتصاد مقاومتی در زمینه پرداخت تسهیلات برای شغل های تولیدی، پرورش طیورو دام سبک و سنگین و تولید عسل و گیاهان دارویی حمایت کردیم.
وی ادامه داد: چندین کارگاه تولیدی مربوط به پوشاک که نیاز به حمایت داشتند تسهیل گری انجام شد.
وی اضافه کرد: همچنین در جهت حمایت از این کارگاه ها دوخت لباس های مربوط به مدارس و گردان های بیت المقدس به این کارگاه ها واگذار شد.
رییس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت:بالغ بر ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار اقتصاد مقاومتی سال ۹۸ بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.