زهرا جهانپور روز دوشنبه با گرامیداشت روز جهانی ماما اظهار داشت : با شیوع بیماری کرونا ماماهای حوزه معاونت بهداشتی دانشکده پزشکی در غربال بیماری کرونا و همچنین زنان باردار ، پیگیری موارد مشکوک و پر خطر و بیمار یابی فعال همکاری خوبی با واحد مبارزه با بیماریهای واگیر داشته اند .

جهانپور افزود: تاکنون در مجموعه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان موردی از زن باردار و نوزاد مبتلا به بیماری کرونا نداشته ایم  و امید است ماماها همچنان با تلاش بیشتر ضامن سلامت خانواده‌ها باشند.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشکده پزشکی لارستان در ادامه افزود: حیطه خدمات مامایی بسیار وسیع و از ابتدای تولد تا انتهای عمر است و ابعاد مختلف بهداشتی در زمینه بهداشت باروری ، مشاوره ، آموزش و آگاهی در دوران بلوغ ، ازدواج ، باروری و یائسگی را شامل می شود.

وی ادامه داد : این آموزش ها ضامن سلامت خانواده است .ارائه مراقبت های مامایی با کیفیت بالا و تلاش در بهبود مستمر آن ، عامل مهمی در کاهش مرگ و میر مادران است .روز جهانی ماما فرصت مناسبی است تا نگاهی دوباره به جایگاه مامایی در نظام سلامت انداخته شود .

جهانپور گفت: حضور بیش از ۱۰۰ نفر کارشناس و کاردان مامایی در حوزه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان به عنوان مراقب سلامت ماما در مراکزخدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های بهداشتی و مطبهای پزشک خانواده بخش دولتی و خصوصی در این شهرستان توانسته خدمات مامایی ، مراقبت های پیش از بارداری ، بارداری و پس از زایمان را به گروه هدف ارایه نموده که این امر در سلامت مادران و نوزادان نقش بسیار مهمی داشته است.

 پنجم ماه می ، مصادف با ۱۵ اردیبهشت ، روز جهانی ماما نامگذاری شده است.

شهرستان لارستان در فاصله ۳۳۸ کیلومتری جنوب فارس قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.