عبدالرسول همتی روز یکشنبه  در حاشیه بازدید اعضای هیات رییسه دانشگاه ار مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز افزود: تیم های واکنش سریع  شامل کارشناس بهداشت محیط، کارشناس بیماری ها و کارشناس سلامت روان است که به محض مثبت شدن موردی از بیماری کرونا ، این تیم ها به منزل افراد مبتلا مراجعه کرده و اقدامات لازم را در مورد قرنطینه انجام می دهند. 

وی ادامه داد: همچنین پیگیری و انجام اقدامات لازم در مورد افراد در تماس با مبتلایان، دیگر ماموریت تیم های واکنش سریع  در این ایام بوده است.

دکتر همتی نقش تیم های واکنش سریع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراکز ۱۶ ساعته را که در سطح کشور موفق بوده، در پیشگیری از شیوع کرونا به سزا دانست و ادامه داد: یکی از موفقیت ها در مقابله با کرونا، شناسایی به موقع مبتلایان پیش از شدت یافتن بیماری و پایین بودن آمار مرگ و میر مبتلایان است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه، تیم های واکنش سریع دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا در استان فارس ، در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ماموریت شرکت داشته اند.

دکتر همتی همچنین از انجام مرحله دوم غربالگری کرونا در استان فارس خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در این مرحله، سلامت ۹۱ درصد جمعیت گروه هدف، شامل بیش از سه میلیون نفر از جمعیت استان غربالگری شده است.

وی ادامه داد: مراقبان سلامت و بهورزان با برقراری تماس با جمعیت هدف، اطلاعات افراد را ثبت کرده و راهنمایی های لازم را ارائه می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه گروه هدف این مرحله را افراد بالای ۱۵ سال و افراد بالای ۶۰ سال با اولویت بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشارخون، بیماری های تنفسی، مادران باردار، نقص سیستم ایمنی بدن، توده بدنی بالای ۴۰ و یا مصرف کنندگان داروهای ضدسرطان اعلام کرد و یادآور شد: پس از بررسی سلامت گروه هدف، در صورت نیاز افراد به پزشکان خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده می شوند که امید است مردم در این زمینه مشارکت و همکاری خوبی داشته باشند.

تاکنون علاوه بر شیراز در شهرستان‌های ، فسا ، جهرم ، لارستان ، گراش ، آباده ؛ مرودشت ؛ اقلید ، استهبان ؛ خرم بید؛ رستم ؛ کازرون ،  فیروزآباد ؛ کوه چنار ؛ کوار ، سپیدان ؛ داراب ؛ پاسارگاد ؛ ممسنی ؛ زرقان ، لامرد ؛ ارسنجان ،  سروستان ، بوانات ؛ نی ریز ، مُهر ؛ زرین دشت ؛ قیروکارزین ؛ بیضا ؛ سرچهان ؛ فراشبند ؛ خرامه و بختگان  بیماری کرونا شایع شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با شناسایی ۹۷۶ مورد جدید؛ مجموع مبتلایان کرونا در کشور به ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷ بیمار کرونا در کشور جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.