مهرزاد لطفی روز دوشنبه در نشستی با حضور مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس تلاش مجموعه سلامت را یک حرکت جهادی دانست و افزود: موفقیت مجموعه سلامت فارس  در راستای مبارزه با کرونا، نتیجه همدلی مردم، مسوولان استان و دستگاه های اجرایی  است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فعالیت جهادی بسیجیان سلامت در مبارزه با کرونا و همکاری با مجموعه سلامت فارس قدردانی کرد و افزود: کارکنان درگیر با کرونا  سربازان سلامت هستند  و حمایت دستگاه های نظارتی استان   در افزایش روحیه بخشی و ایجاد انگیزه کارکنان بهداشت و درمان تاثیرگذار است.

شاخص های برتر فارس در مقابله با کرونا

مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس نیز در این دیدار، شاخص های برتر فارس در راستای مبارزه با کرونا را مدیون تلاش و برنامه ریزی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجموعه سلامت فارس دانست.

 ساسان مبینی  با تقدیر از کارکنان خط مقدم سلامت برای تلاش بی وقفه از آغاز شیوع این بیماری تا کنون، این اقدامات را کاری سخت، طاقت فرسا، مهم و ارزنده برشمرد و تلاش مسوولان دانشگاه را در زمان بحران در کشور بسیار ارزنده و حرکتی جهادی عنوان کرد.

وی با تاکید بر ایثارگری کارکنان بهداشت و درمان برای تلاش برای حفظ سلامت مردم و جامعه، گفت: مولفه های حرکت های جهادی مجموعه بهداشت و درمان در چند سال اخیر پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت را باید به مردم معرفی کرد، زیرا این مجاهدت ها بی وقفه ادامه دارد و این فعالیت جهادی مجموعه سلامت فارس است.

  مبینی ادامه داد: مجاهدت های مجموعه بهداشت و درمان باید در قهرمان پروری ها و حوزه های مختلف اطلاع رسانی به نحوی کار شود که در وجود فرزندانمان نهادینه شود.

او با بیان اینکه پس از موضوع امنیت، مهمترین حوزه ای که باید به آن توجه ویژه شود، اهمیت دادن به حوزه بهداشت و درمان است که نقش تاثیرگذار کارکنان این حوزه در این بحران به خوبی نشان داده شده است، عنوان کرد: اگر کشوری بستر قوی در حوزه بهداشت و درمان داشته باشد، می تواند در مقابله با بحران ها و حفظ سلامت مردمش بسیار تاثیرگذار باشد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس  تاکید کرد: مردم سلامت خود را مدیون تلاش مجموعه بهداشت و درمان هستند و این موضوع موجب سربلندی مسوولان و کارکنان دانشگاه است.

او حمایت مردم را در کنترل و مدیریت بحران ها به ویژه کرونا، بسیار تاثیرگذار دانست و با اعلام آمادگی در این حوزه، تمامی مجموعه های نظارتی را به همدلی و همکاری با مجموعه سلامت برای مبارزه با کرونا فراخواند.

جایگاه ویژه فارس برای اقدامات انجام شده در مبارزه با کرونا

 علیرضا میراحمدی زاده  عضو کارگروه علمی مبارزه با کرونا و استاد اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت نیز در این نشست به ارایه گزارشی از آخرین یافته های علمی جهان و وضعیت استان و کشور در رابطه با بیماری کرونا  پرداخت و افزود: اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مبارزه با کرونا سبب شده تا شیراز در میان کلان شهرها، جایگاه نخست را داشته باشد.

میر احمدی  با توجه به آمار و شاخص ها، تعداد آزمایش و موارد مثبت در فارس را نشان دهنده عملکرد صحیح مجموعه سلامت فارس دانست و عنوان کرد: استان فارس در مورد شاخص تعداد انجام تست بر اساس جمعیت، در جایگاه برتر کشور قرار دارد.

او از پایش درست و دقیق مردم فارس از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در غربالگری کرونا خبر داد و تعداد آزمایش های تشخیصی کرونای انجام شده در استان برای شناسایی افراد مبتلا و انجام مراقبت های ویژه سلامت برای کنترل و مدیریت این بیماری را در بین دیگر استان ها بی نظیر خواند.

پایین بودن میزان میرایی ناشی از کروناویروس در فارس دیگر موضوع مطرح شده از سوی این استاد اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت بود که فارس در این شاخص نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۹۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و با این آمار مجموع بیماران کرونا در کشور به ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ بیمار کرونا  جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵ هزار ۸۰۶ نفر رسید.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.