بهزاد نوروزی چگینی چهارشنبه با اشاره حضور فعال و مؤثر آموزش‌دهندگان و سوادآموزان استان فارس در مقابله با ویروس کرونا، گفت: مقابله با این بیماری و مساعدت و حمایت از مردم برای مصون ماندن از آن، وظیفه و تکلیفی همگانی است و در کشور ما با توجه به سابقه دیرینه دینی، فرهنگی و  تاریخی، همکاری و تعاون و کمک به هم نوع همواره ارزش و اهمیت دوچندان دارد.

وی با بیان اینکه هدف مراکز یادگیری محلی تلفیق دانش و مهارت است، اظهار کرد: بر همین اساس مراکز یادگیری محلی سوادآموزی فارس برای کمک به مردم و سوادآموزان، اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های تهیه و تولید ماسک کرد تا آموزش‌دهندگان و سوادآموزان داوطلب بتوانند در این جهاد عمومی شرکت کنند.

به گفته معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس هم‌اکنون بیش از یک هزارو ۵۰۰ آموزش‌دهنده و  بیش از ۲هزار سوادآموز استان فارس، با رعایت  اصول و پروتکل‌های وزارت بهداشت به تولید ماسک مشغول هستند و تاکنون بیش از ۱۰۰هزار ماسک در این کارگاه‌ها تولید و توزیع شده است.

نوروزی تهیه بیش از ۶هزار بسته مواد ضدعفونی‌کننده را یکی دیگر از اقدامات این مجموعه برشمرد و افزود: علاوه بر این کار، آموزش دهندگان، مراکز یادگیری محلی را هم به طور مستمر ضدعفونی می کنند که این مسأله نقش مهمی در عدم ابتلای سوادآموزان و سایر اقشار مردم به بیماری کرونا دارد.

وی از تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، تهیه بروشورهای آموزشی نحوه مقابله با بیماری کرونا به زبان ساده و توزیع آن بین سوادآموزان و خانواده های آنها، ارسال پیامک‌های آموزشی و فایل‌های صوتی خودمراقبتی در ارتباط با بیماری کرونا و انجام فعالیت‌های فرهنگی با موضوع بیماری کرونا از طریق فضای مجازی با عنوان دیگر اقدامات سازمان سوادآموزی یاد کرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر سه شنبه دوم اردیبهشت‌ماه جاری،  ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت قبل از ارائه این گزارش، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۲۹۷ نفر رسید.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.