سید احمد احمدی‌زاده، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به اتباع بیگانه در استان، تاکنون ۷۶ هزار پیامک با محتوای آموزشی و همچنین تاکید بر لزوم در خانه ماندن برای اتباع خارجی دارای کارت آمایش، شرکت کنندگان در طرح سرشماری اتباع و خانوارهای غیرمجاز دارای دانش‌آموز مجاز ارسال شده است.
وی ادامه داد: همچنین روند صدور برگ تردد درون و برون استانی برای اتباع دارای کارت آمایش نیز متوقف شده و میهمانشهرهای شهید دستغیب جهرم و شهید بهشتی سروستان نیز به طور منظم و روزانه ضدعفونی می‌شوند.
او اظهار داشت: خط کارگاه تولیدی البسه در میهمانشهر شهید بهشتی سروستان نیز به تولید ماسک تغییر یافته که تاکنون حدود ۲۰۰ هزار ماسک در این واحد تولید و با قیمت نازل در بین اتباع توزیع شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: همچنین با پیگیری و رایزنی با دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در  شیراز، کمک‌های نقدی و غیرنقدی به تعدادی از خانوارهای آسیب‌پذیر اتباع خارجی که دارای مشکلات معیشتی شدید هستند داده شده است.
احمدی‌زاده، تعداد اتباع خارجی مجاز استان فارس را حدود ۲۰۰ هزار نفر برشمرد و گفت:بر اساس هماهنگی انجام شده با بیمه سلامت استان، دفترچه‌های بیمه سلامت اتباع خارجی که اعتبار آنها پایان یافته بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان تا سی‌ام اردیبهشت ۹۹ تمدید اعتبار شده‌اند و مراکز درمانی هم ملزم به ارائه خدمات درمانی به صاحبان دفترچه‌ها هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.