معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز یکشنبه در بازدید از این نقاهتگاه گفت: خوابگاه بزرگ دانشجویان پسر این دانشگاه واقع در شهر صدرای شیراز، در کوتاه ترین زمان ممکن و با وجود محدودیت نیرو، در فعالیتی جهادی و ارزشمند به نقاهتگاه موقتی بیماران مبتلا به کرونا که از بیمارستان ها ترخیص شده اند، تغییر کاربری داد.

 کوروش عزیزی با تاکید بر موقتی بودن این تغییر کاربری، افزود: این نقاهتگاه با ظرفیت ۱۶۰ تختخواب برای ایام نقاهت پزشکان، پرستاران و سایر نیروهای خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا آماده سازی شده و امیدواریم پس از مساعد شدن شرایط و شکست کرونا، دوباره با انجام اقدامات ایمنی و بهداشتی به کاربری اصلی خود بازگردد.

رییس ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: نیروهای کادر درمان که ممکن است در حین انجام خدمات درمانی، به ویروس کرونا آلوده شده و بیمار شده باشند، پس از بستری و درمان کامل، به این نقاهتگاه منتقل شده و پس از دو هفته حضور و بازیابی دوباره سلامت، ترخیص شده و به کانون خانواده خود باز می گردند.

دکتر عزیزی اظهار کرد: در حال حاضر تمامی امکانات رفاهی، بهداشتی، ورزشی و اینترنت پرسرعت در این مکان مستقر شده و از ساعاتی دیگر، این نقاهتگاه به طور رسمی آماده پذیرش بیماران ترخیص شده از بیمارستان ها است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: مبارزه و ریشه کنی ویروس منحوس کرونا، مشارکت همه جانبه و عزمی راسخ در قالب فعالیت های جهادی و ضربتی را طلب می کند تا با راهنمایی و هدایت نیروهای متخصص و کارشناسان امر در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه، موفق به نابودی این ویروس شویم.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ،  فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان و سرچهان   بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.