سازمان جهاد کشاورزی فارس به نقل از جعفر صبوری پور اعلام کرد: محصولات زراعی در سطح ۲۵ هزار هکتار و محصولات باغی بیش از ۲۰ هزار هکتار از سرما زیان دیده اند.
وی ادامه داد: سرما به محصولات زراعی و باغی شهرستان های آباده، اقلید، بوانات، سرچهان، خرمبید، سپیدان، ارسنجان، کوار، جهرم، کازرون و رستم خسارت زده است.
صبوری پور اضافه کرد: محصولات زراعی خسارت دیده شامل گندم، جو، کلزا، حبوبات، جالیز و صیفی و محصولات باغی خسارت دیده پسته، انار، گردو، زردآلو، هلو و سیب است.

در مطلب سازمان جهاد کشاورزی فارس مقطع زمانی بروز سرما که منجر به زیان محصولات کشاورزی و باغی این استان شده ذکر نشده است.   

در سال زراعی جاری ( از اول مهرماه ۹۸ تاکنون) کل بارندگی در استان فارس حدود ۳۱۸ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال زراعی گذشته حدود ۳۵ میلیمتر و نسبت به میانگین کشوری حدود ۸۰ میلیمتر افزایش یافته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس  پیشتر گفته بود: از جمعه هشتم فروردین ۹۸ سامانه جدید بارشی وارد استان فارس شده که این بارندگی‌ها تا دوشنبه ۱۱ فروردین ادامه خواهد داشت.
محمود رضایی کوچی افزود: در روز شنبه این سامانه بارشی کل استان به ویژه مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان را در بر می گیرد که پیش بینی می‌شود در این روز ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم.
معاون استاندار فارس گفت: همچنین در روز یکشنبه بارندگی ها در کل استان به ویژه جنوب، مرکز و شمال غرب ادامه خواهد داشت که بارش تا ۶۰  میلیمتر پیش‌بینی شده است.
رضایی افزود: همچنین در روز دوشنبه بیشتر بارندگی ها در جنوب غربی خواهد بود که تا ۱۵ میلی متر بارندگی پیش بینی می شود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.