عبدالرضا قاسمپور، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به ویژه تلاش خواهد شد که در این مسیر از توانمندی و ظرفیت بخش خصوصی استفاده بیشتری شود و در این بین بخش‌های دولتی نیز برنامه‌های حمایتی را خواهند داشت.
وی ادامه داد: نیروی انسانی توانمند و علاقمند به کار و فعالیت، پردیس شرکت‌های دانش بنیان، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان، پتانسیل‌های کشاورزی، صنعتی، و گردشگری و مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جمله ظرفیت‌های استان است که می‌توانند روند تحقق شعار سال را سرعت بخشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس تصریح کرد: استفاده مطلوب و مناسب از تمام این ظرفیت‌ها می‌تواند علاوه بر کمک به جهش تولید، به عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد و همچنین رشد شاخص‌های اقتصادی کمک کند.

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ به ارزیابی میزان پیشرفت شعار رونق تولید پرداختند و با اشاره به گزارش های موثق، از بازگشت به کار برخی کارخانه‌های راکد یا تعطیل و افزایش ظرفیت تولید بعضی از واحدها، گفتند: این گزارش‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۸ علاوه بر استقبال صاحب‌نظران از شعار رونق تولید، در عمل نیز از آن استقبال شد و با کار و تلاش دستگاه‌های مختلف، تولید تا حدودی به راه افتاد البته اثر آن در زندگی مردم محسوس نشد.
ایشان با تاکید بر اینکه باید با کار ۱۰ برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر گذار باشد، فرمودند: مسایل اقتصادی کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسب‌ وکار» اما نقش تولید بی‌همتاست و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل وارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی به رسم هر سال با نامگذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید»، مسیر حرکت یک‌ساله‌ کشور را مشخص و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.