عنایت الله رحیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رویکرد رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال ها در طول یک دهه گذشته متمرکز بر حوزه اقتصاد بوده است، افزود: سال ۱۳۹۹ تحت عنوان سال جهش تولید نام گذاری و برای آن هدف گذاری شده است و طبیعتا ما نیز با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه های دولت و اسناد بالادستی برای تحقق این هدف تلاش خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به مزیت های نسبی استان، سابقه تاریخی فعالیت‌های استان در بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات هدف گذاری می کنیم تا بتوانیم صنایعی را که در دست اجرا داریم سریعتر به بهره‌برداری برسانیم.
استاندار فارس با بیان اینکه تلاش می‌کنیم کشاورزی استان را به سمت کشاورزی دانش بنیان سوق دهیم، گفت: یکی دیگر از مزیت های استان مربوط به بخش گردشگری چه گردشگری مذهبی و زیارتی، چه گردشگری فرهنگی، تاریخی، باستانی و طبیعی و توریسم درمانی است که تلاش می‌کنیم با استفاده بهتر از این مزیت برای کسب ثروت، ایجاد اشتغال و رونق و رسیدن به جهش تولید حرکت کنیم.
رحیمی افزود: قطعا تحقق این هدف امکان‌پذیر نیست مگر اینکه آرامش، هماهنگی، همدلی، همفکری و همراهی لازم بین همه دستگاه های اجرایی و نهادهای حاکمیتی استان و مردم وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال رونق تولید(سال ۹۸) گفت: قبل از انقلاب اسلامی تنها سه صنعت شامل یک پتروشیمی، یک پالایشگاه و یک کارخانه سیمان در استان فارس وجود داشت اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی تلاش های خوبی برای توسعه و حرکت رو به رشد در استان فارس انجام شده است.
رحیمی بیان کرد: در روزهایی که گذشت توانستیم کارخانه آلومینیوم جنوب استان را به بهره‌برداری برسانیم که پس از بحران کرونا با حضور رییس جمهوری افتتاح خواهد شد؛افتتاح این کارخانه باعث می شود کشور ما در تولید آلومینیوم در خاورمیانه حرف اول را بزند.
وی ادامه داد: همچنین در زمینه فولاد که در گذشته استان فارس هیچ ظرفیتی در این زمینه نداشت، ۲ کارخانه در استان به بهره برداری رسیده و فازهای بعدی آنها در آینده به بهره برداری می رسد.
استاندار فارس گفت: در زمینه تولید سیمان که در گذشته تنها یک کارخانه سیمان در استان وجود داشت، در حال حاضر بیش از ۱۱ کارخانه سیمان در استان وجود دارد.
رحیمی افزود: در سال ۱۳۹۱ تنها ۱۵ شرکت دانش بنیان در استان فارس وجود داشت که در حال حاضر این شرکت ها به بیش از ۱۵۰ شرکت افزایش یافته است.
وی ادامه داد: روند احداث کارخانه نوآوری استان فارس نیز به عنوان بزرگترین کارخانه نوآوری، به پایان رسیده و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
وی گفت: در زمینه سرمایه گذاری خارجی به رغم تمام تحریم های ظالمانه و تنگناها، در سال گذشته بیش از ۱۸۱ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش های مختلف اقتصادی استان داشتیم.
رحیمی افزود: همچنین با همه تنگناهای موجود بیکاری استان فارس به شدت کاهش پیدا کرد به طوری که در سال ۱۳۹۸ بیکاری به حدود ۸ درصد رسید و این یک حرکت بسیار بزرگی است.
وی ادامه داد: در سال گذشته استان فارس کمترین تورم را در بین استان‌های کشور داشت که این به دلیل کنترل و نظارت های صورت گرفته بوده است.
استاندار فارس گفت: همچنین در زمینه تولید محصولات کشاورزی، استان فارس استان دوم کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی بوده و است؛ کشاورزی استان را به سمت دانش بنیان کردن سوق دادیم.
رحیمی افزود: همچنین فعالیت های زیرساختی و عمرانی در استان به شدت رونق داشته و انشاالله در سال جدید این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی، سال جدید را سال جهش تولید نامگذاری کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.