بر اساس تلاش‌های صورت گرفته در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، کارگاه‌هایی برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم از جمله ماسک و محلول‌های ضدعفونی در نقاط مختلف استان راه‌اندازی شده و همچنین تعدادی از واحدهای صنعتی و کارگاهی، خط تولید خود را تغییر داده و به تولید ماسک و مواد ضدعفونی می‌پردازند.
به عنوان مثال یکی از این واحدهای تولیدی که در شهرک صنعتی شیراز قرار دارد، با تغییر خط تولید خود اقدام به تولید روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک مورد نیاز مردم استان فارس برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا کرد.
این واحد تولیدی درگام نخست، خط تولید روزانه ۱۰ هزار عدد ماسک را فعال کرده و خط دوم تولید ماسک این واحد تولیدی به زودی راه‌اندازی می‌شود که با تحقق این امر، ظرفیت تولید ماسک در این واحد صنعتی روزانه ۵۰ هزار عدد خواهد بود.

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس، پنجشنبه پس از نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، به همراه شماری از مسوولان این ستاد از این واحد صنعتی بازدید و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم قرار گرفت.

برای کمک به مردم، خط تولید شرکت را به تولید ماسک اختصاص دادیم
محمد اسکندری، مدیر تولید شرکت پرشین روکش صندلی خودرو در جنوب کشور در حاشیه بازدید استاندار فارس، به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به نیاز مردم ایران و فارس تصمیم گرفتیم خط تولید روکش صندلی خودرو را متوقف کنیم و به تولید ماسک استاندارد به عنوان اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم بپردازیم.
وی ادامه داد: خط نخست تولید ماسک در این واحد صنعتی راه‌اندازی شده که روزانه ۱۰ هزار ماسک تولید می‌کنیم و خط دوم تولید ماسک نیز در حال راه‌اندازی است که با فعال شدن این خط، تولید روزانه ماسک به ۵۰ هزار عدد افزایش می‌یابد.
این فعال صنعتی گفت: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم بخشی از مشکلات و نیاز مردم را برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا رفع کنیم.

تغییر خط تولید چهار کارخانه در سه روز گذشته برای تولید ماسک
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تاکید و برنامه‌ریزی صورت گرفته در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، یکی از اهداف این سازمان افزایش تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم و همچنین ایجاد واحدهای جدید برای تولید اقلام بهداشتی بوده است.
حمیدرضا ایزدی افزود: شرکت پرشین روکش صندلی خودرو، یکی از واحدهای صنعتی استان است که با تغییر خط تولید خود از روکش صندلی اتومبیل به تولید ماسک در حال حاضر روزانه ۱۰ هزار ماسک تولید می کند.
وی ادامه داد: در روزهای آینده نیز با راه‌اندازی خط ۲ تولید این کارخانه، میزان تولید ماسک به روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک می‌رسد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اضافه کرد: در سه روز گذشته نیز حدود چهار کارخانه، خط تولید آنها تغییر یافته و مبادرت به تولید ماسک استاندارد کرده‌اند و هم اینک در حال تولید ۵۰ هزار عدد ماسک در روز هستند.

مراکز اقامتی و گردشگری فارس تعطیل هستند، مسافران نیایند
عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: نشست‌های این ستاد روزانه برگزار می‌شود و هفت کمیته زیر مجموعه این ستاد نیز فعال هستند.
وی ادامه داد: یکی از کمیته‌های فعال این ستاد که تلاش‌های زیادی برای تامین سلامت مردم استان انجام داده و این روند همچنان ادامه دارد، کمیته پشتیبانی است که مسوولیت آن بر عهده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس است.
قاسم پورافزود: این کمیته در تلاش است تا اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را تامین کند.
معاون استاندار فارس همچنین گفت: یکی از کارهای خوبی که در استان فارس از زمان شیوع ویروس کرونا انجام شده و همچنان دنبال می‌شود، تغییر خط تولید بسیاری از واحدهای تولیدی استان برای تولید ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده مورد نیاز جامعه است.

شرایط فارس در تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم بهتر شده اشت
قاسم پور اضافه کرد: در روزهای نخستین مورد مثبت کرونا در کشور اعلام شد، مردم استان شاهد بودند که کالاهای مورد نیاز آنان کمتر در فارس پیدا می‌شد اما امروز با تلاش‌های صورت گرفته و با تغییر خط تولید تعدادی از واحدهای تولیدی شاهد آن هستیم که شرایط استان بهتر شده و روز به روز وضعیت و شرایط فارس از نظر تولید اقلام و کالاهای مورد نیاز بهتر می‌شود.
وی بیان داشت: سلامت مردم و رسیدگی به مشکلات آنان، رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌هایشان، روز تعطیل و غیر تعطیل نمی‌شناسد و به همین سبب امروز (بیست و نهم اسفند 98) با وجود تعطیل بودن، نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برگزار شد و بعد از آن نیز اعضای ستاد در محل واحد صنعتی تولید ماسک در شهرک صنعتی شیراز حضور پیدا کردند.
جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: بازدید از سایر واحدهای تولیدی که در زمینه تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی مردم تلاش می‌کنند در روزهای آینده و در ایام نوروز ادامه خواهد داشت.
قاسم پور افزود: مسوولان استان در کنار مردم هستند و به هیچ چیز جز سلامت مردم فکر نمی‌کنند.
وی ادامه داد: دغدغه استاندار و مسوولان استان، سلامت مردم است و تمام تصمیماتی که لازم بوده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است، حتی برخی از تصمیمات فراتر از اختیارات استانی بوده است.
معاون استاندار فارس، با بیان اینکه تمام مبادی ورودی این استان در حال کنترل است، گفت: براساس گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، ورودی‌های فارس نسبت به مدت مشابه سال 97 کاهش بسیار شدیدی داشته است.
قاسم پور بیان کرد: ما در استان فارس به ویژه شهر شیراز، هیچ محل اقامتی برای مسافران و گردشگران نداریم و اسکان نوروزی مدارس نیز تعطیل است.
وی ادامه داد: شهرداری‌ها نیز از نصب چادر جلوگیری می‌کنند، هتل‌های استان هم به صورت خودجوش، داوطلبانه و آگاهانه و با موافقت ستاد مدیریت بیماری کرونا، پذیرش مسافر ندارند.
معاون استاندار فارس گفت: سایر مراکز اقامتی و گردشگری استان نیز با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، تعطیل است لذا در شرایطی که ما محلی برای اقامت آنان داریم و جایی نیز برای بازدید مسافران وجود ندارد، دلیلی برای مسافرت هم وجود ندارد.
قاسم پور از مردم فارس درخواست کرد دوستان، اقوام، بستگان و خویشاوندان خود را برای سفر به استان فارس دعوت نکنند.
وی اظهار داشت: مردم شیراز و استان فارس، میهمان‌نوازی هستند اما در این شرایط برای حفظ سلامت خود و سایر شهروندان، از پذیرش مسافران خودداری می‌کنند و توصیه آنها این است که این مسافرت‌ها به بعد از ریشه‌کن شدن کامل ویروس کرونا موکول شود.
اواضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با همراهی مردم و همدلی ایجاد شده بین دستگاه‌های اجرایی استان فارس با هزینه کمتری این ویروس را ریشه‌کن کنیم.

بر اساس آخرین آماری که عصر امروز (بیست و نهم اسفند98) اعلام شد، با شناسایی ۲۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شمار مبتلایان به این بیماری در این استان به ۴۰۷ نفر رسیده است و تعداد افرادی که در فارس جان خود را بر اثر ابتلای به ویروس کووید 19 از دست داده‌اند، ۱۳ نفر ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.