سجاد احمدی جورقی رییس بیمارستان حضرت قائم(عج) فیروزآباد روز سه شنبه از اختصاص ۲ هزار ماسک برای استفاده کارکنان این مرکز خبر داد و بیان داشت : با تلاش و پیگیری مستمر امام جمعه شهرستان فیروزآباد و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۲ هزار ماسک برای استفاده کارکنان به بیمارستان حضرت قائم(عج) تحویل شد.

دکتر احمدی از شهروندان خواست اصول بهداشتی و ادامه قرنطینه خانگی برای حذف زنجیره انتقال ویروس را رعایت کنند.

همچنین ایستگاه تب سنجی و کنترل سرنشینان وسایل نقلیه با هدف شناسایی و کنترل ویروس کرونا در شهرستان فیروزآباد،راه اندازی شده است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان  فیروز آباد گفت:در این ایستگاه در ورودی های شهر و با هدف جلوگیری از انتقال بیماری کرونا از شهرستان‌های همجوار به فیروزآباد ایجاد شده ، تیم های بهداشتی با مشارکت نیروی انتظامی، هلال احمر، اداره راهداری و ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران شهرستان، مسافران را تب سنجی نموده و ضمن ارایه  آموزش هایی در زمینه پیشگیری از این بیماری به آنان، وضعیت مسافران بررسی می شود.

بهادر قهرمانی  تاکید کرد: پویش «در خانه بمانیم» و رعایت دقیق اصول بهداشتی از سوی شهروندان جهت سلامت خود، خانواده و جامعه امری ضروری و حیاتی بوده و یقینا با رعایت نکات مذکور از این بیماری پیشگیری خواهد شد.

قهرمانی  از شهروندان خواست: ضمن رعایت نکات بهداشتی از مسافرت های غیر ضروری به سایر نقاط کشور خودداری کنند.

سید کمال علوی  فرماندار شهرستان فیروز آباد نیز در کارگروه ویژه مقابله با کرونا خواستار نظارت مستمر کلیه دستگاههای اجرایی شهرستان بر اجرای مصوبات این کارگروه گردید.

در این کارگروه مصوب شد آرایشگاهها و سالن های آرایش زنانه تا اطلاع ثانوی تعطیل گردید و در آرایشگاه‌های مردانه رعایت بهداشت فردی و استفاده از تجهیزات حفاظتی شخصی الزامی شد در صورت عدم رعایت این موازین آرایشگاههای مردانه نیز تعطیل می گردند.

همچنین رستوران‌ها و غذاخوری‌ها و قهوه خانه های روستای آتشکده تا اطلاع ثانوی تعطیل شد  پل فرعی منتهی به روستای مذکور از سوی اداره راه مسدود گردید ،مساجد و حسینیه های شهری و روستایی برای برپایی مراسم ختم و نماز جماعت یومیه تعطیل شد.

 مهمانپذیر و مهمانسرای جهانگردی و هتل‌ها وبوم گردی های سطح شهرستان فیروزآباد تعطیل شد و از پذیرش مهمان خودداری مینمایند. استقرار تیم‌های سیار به منظور کنترل مراجعین از شهرهای شمالی با همکاری نیروی بسیج سپاه ،  هلال احمر و نیروهای انتظامی با مدیریت شبکه بهداشت انجام می شود .

 ستاد اسکان مهمانان نوروزی این شهرستان تعطیل است در این زمینه اطلاع رسانی از سوی اداره آموزش و پرورش انجام شده و همچنین شهرداری برای عدم برپایی چادر در هرنقطه ای از شهر در ورودی شهر اطلاع رسانی کرده است.

 گندزدایی معابر شهری و روستایی با نظارت شبکه و همکاری سایر ادارات  باتاکید بر سطوح قابل دسترس ومبلمان شهری بصورت مرتب و مستمر ادامه دارد ،  فعالیت کلیه دوره گردهایی که مواد غذایی بفروش می‌رسانند ممنوع شده و شهرداری نسبت به جمع آوری آنان با همکاری نیروی انتظامی اقدام می نماید.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

شهرستان فیروز آباد در فاصله ۱۱۱ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.